معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد:
بیشترین نارضایتی مردم در حوزه نظافت شهر است نه شهرسازی
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: مردم از نظافت و نگهداشت شهر نارضایتی بیشتری نسبت به فعالیت های حوزه شهرسازی دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درجریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی صدور پایان کار گفت: بحث هوشمندسازی فرایندها را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم و کارهای اصلی در فرایند صدور پروانه را موزد بررسی قرار دادیم. در بحث تشکیل فرایند آنهایی که زمان زیادی به خودش اختصاص میداد را آسیبشناسی کردیم.
وی در ادامه با بیان اینکه شهروندان از اول مردادماه میتوانند دو مرحله ثبت درخواست و بازدید را بدون مراجعه به شهرداری انجام دهند، افزود: مرحله تایید نقشه نیز زمان بسیار طولانی را به خودش اختصاص میداد که طی بررسی نزدیک به 8هزار نقشه تایید نشده فقط 200 نقشه به درد بخور استخراج کردیم.
گلپایگانی با بیان اینکه نظارت نظام مهندسی باعث کیفیت نشده است،اظهار کرد: کنترل نظام مهندسی هیچ اتفاق خاصی در روند ساخت و ساز رقم نمیزند و باعث افزایش کیفیت نمیشود.
وی در ادامه افزود: اگر واقعا بحث کوتاه تر کردن زمان است، بررسی ها و آسیب شناسی ها منجر به کوتاه تر شدن زمان خواهد شد.
معاون شهرسازی ومعماری با بیان اینکه بیشترین نارضایتی از سامانه های 1888 و 137 مربوط به شهرسازی نیست اظهار داشت: مردم از نظافت و نگهداشت شهر نارضایتی بیشتری دارند تا فعالیت های حوزه شهرسازی.
وی در انتها تاکید کرد: هوشمندسازی در جریان است. برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک و تداوم واگذاری نکته کلیدی است و مشاورینی از دانشگاه علم صنعت برای این کار انتخاب شده اند. بحث اصلاح فرایندها در حال انجام است و تا پایان سال بحث هوشمند سازی و تکلیف مان را انجام خواهیم داد.
گلپایگانی همچنین در مورد امضاهای طلایی در شهرداری و هشدار سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در مورد افزایش امضاهای طلایی در شهرداری تهران گفت: امضای طلایی در حوزه شهرسازی زیاد بود، اما آن را کاهش دادیم.