خبرگزاری کار ایران

نظری:

برخی مدیران شهرداری علاوه بر خودروهای در اختیار، 400 هزار تومان هم هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند!

برخی مدیران شهرداری علاوه بر خودروهای در اختیار، 400 هزار تومان هم هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند!
کد خبر : ۷۷۱۱۴۲

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خوروهایی که در اختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند

مجلس به دستگیری نماینده شورای شهر شیراز ورود کند/واکنش حجت نظری به فیش های حقوقی مدیران شهرداری/دریافت هزینه ایاب و ذهاب از سوی مدیران قابل قبول نیست

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به دستگیری نماینده شورای شهر شیراز و دریافت هزینه های اضافی ایاب و ذهاب مدیران شهرداری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در تذکر پیش از دستور یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دستگیری نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، متاسفانه آقای مهدی حاجتی، همکار عزیزمان در شورای شهر شیراز که یکی از جوانان دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر کشور است، برای اجرای حکم یک‌سال حبس روانه زندان شد و شهر شیراز از حضور نماینده‌ای دلسوز و پیگیر در شورا محروم شد. امیدوارم شورای عالی استان‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و نتایج بررسی‌های خود در این خصوص را اعلام کنند تا هرگونه شائبه درخصوص این حکم یا اجرای آن به اعتمادمردم آسیب وارد نکند.

وی نسبت به احتمال تولید خودروهای دیزلی نیز واکنش نشان داد و تصریح کرد: تذکر نخست بنده بی مناسبت با ایامی که می‌گذرانیم نیست. در هفته محیط زیست هستیم و متاسفانه برخی از خبرها از احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی حکایت دارد. هفته گذشته بود که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که «مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو» از حدود یک دهه پیش، مطالعاتی روی موتور دیزلی انجام داده و به دنبال تولید و توسعه موتورهای دیزلی است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود. البته فن‌آوری روز دنیا و استانداردهای اروپا، خودروهای دیزلی کم‌آلاینده تولید می‌کند و این اتفاقی عجیب نیست، اما اولا آن فن‌آوری در اختیار ما نیست و ثانیا، کشورهایی که دارای چنین فن‌آوری هستند، خود به دنبال تغییر خط تولید و روی‌آرودن به سمت خوردوهای برقی هستند و اینکه ما مسیر آزموده را دوباره بیازماییم، شاید منطق زیادی همراه نداشته باشد. در همین راستا نیز لازم است نه تنها از تولید چنین خودروهایی جلوگیری شود، بلکه خودروهای سنگین دیزلی موجود نیز باید کم کم از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند.

حجت نظری نسبت به فیش حقوقی مدیران شهرداری و همچنین وسایل نقلیه در اختیار آنان نیز واکنش نشان داد. وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خوروهایی که دراختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می‌کنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این دریافتی از سوی مدیران قابل قبول نیست. با توجه به وضعیت بحرانی مالی شهرداری نیاز به بازنگری جدی در پرداخت این مبلغ به این عزیزان احساس می‌شود.

وی در ادامه افزود: لازم است به کارمندان عادی و بدنه کارشناسی شهرداری توجه بیشتری شود و هزینه‌های مازاد و غیرضروری مدیران کاهش یابد. همچنین لازم است شورا در این‌گونه موارد حساسیت بیشتری از خود نشان دهد.

حجت نظری در انتها خاطرنشان کرد: افزایش توان کارشناسی شورا به طور طبیعی به رصد بیشتر و دقیق‌تر این‌گونه اتفاقات نادرست منجر می‌شود و وظیفه نظارتی نهاد شورا به شکلی دقیق‌تر به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز