خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی/توقف تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از ابتدای مهر

بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی/توقف تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از ابتدای مهر
کد خبر : ۶۵۹۱۳۷

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی گفت:‌ اگر در مواردی تشخیص ساختگی بودن تصادف داده شود، قطعا برخورد خواهد شد.

سردار محمدرضا مهماندار (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره تدابیر پلیس برای مقابله با تصادفات ساختگی که براساس اعلام پزشکی قانونی ۱۹۰۹ پرونده در خصوص این تصادفات به قصد گرفتن دیه تشکیل شده‌است،‌ گفت: در مورد تصادفات ساختگی به افسران کارشناس، آموزش‌های لازم داده شده تا در محل دقت لازم را داشته باشند و تصادف ساختگی را به عنوان تصادف واقعی تلقی نکنند.

وی ادامه داد: همچنین برای اینکه بتوانیم کنترل دقیق‌تری در این خصوص داشته باشیم، پیش‌بینی کردیم؛ اداره تصادفات در پلیس  راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ کروکی‌ها را مجدد مورد بازنگری قرار دهد و اگر در مواردی تشخیص ساختگی بودن تصادف را بدهند، قطعا برخورد خواهد شد. در مرحله بعد نیز بیمه‌ها و کارشناسان بیمه در فرآیند کار خود پرونده‌های تصادفات را بررسی کرده و اگر مواردی باشد، بلافاصله به ما اعلام می‌کنند. ما هم از طریق بازرسی پیگیری کرده و به این موارد رسیدگی می‌کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پرونده‌های تصادفات ساختگی دو نوع است، خاطرنشان کرد: برخی تصادفات ساختگی ورود خسارت به خودروهاست که توسط کارشناسان ما بررسی و پیگیری می‌شود، اما بخشی از تصادفات ساختگی مربوط به ایجاد جرح و صدمه است و در پزشکی قانونی بررسی می‌شود. ممکن است؛ افراد جراحات عمدی را دستکاری کرده و جراحات بیشتری ایجاد کرده تا بتوانند دیه بیشتری بگیرند که البته این حوزه مربوط به ما نمی‌شود و در پزشکی قانونی به این موارد رسیدگی می‌شود، آماری که پزشکی قانونی نیز اعلام کرده از همین نوع تصادفات ساختگی است.

سردار مهماندار تاکید کرد: در حقیقت حوزه کارشناسی وسیله نقلیه را ما تشخیص می‌دهیم، اما در خصوص جراحات و صدمات وارده پزشکی قانونی ورود می‌کند. البته در حوزه خسارت وسیله نقلیه آمار تصادفات ساختگی زیاد نیست و ما با همان موارد کمی هم که وجود دارد، برخورد می‌کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به طرح‌های ویژه پلیس راهور اشاره کرد و گفت: طرح  ویژه این هفته پلیس راهور اختصاص دارد به برخورد با خودروهایی که فاقد معاینه فنی و دودزا هستند، در حال حاضر نیز در اقصی نقاط شهر نیروهای پلیس راهور حضور داشته و در حال کنترل هستند؛ البته از سال گذشته برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی شروع شده و زمستان و تابستان هم ندارد به همین دلیل امروز خوشبختانه در تهران خودروهای دودزا در تهران بسیار کم شده است، اما باز هم با همان خودروهای دودزا و حداقلی نیز برخورد می‌کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در خصوص بحث معاینه فنی نیز به دلیل اینکه در حال نزدیک شدن به نیمه دوم سال هستیم، اگرچه برخورد با این خودروها در برنامه‌مان بوده، اما به صورت ویژه باز هم این طرح‌ها را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به جریمه روزانه خودروهای فرسوده‌ای که در شهر تردد می‌کنند، گفت: خودروهای سنگینی که بیش از 50 سال سن دارند و در شهر تردد می کنند، در حال حاضر روزانه به دلیل فرسوده بودن 50 هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر صاحبان این خودروها خلافی‌های خود را بگیرند، متوجه می‌شوند؛ تهران در حال حاضر جای مناسبی برای تردد و فعالیت این افراد نیست و با این جریمه ترغیب می‌شوند؛ در خارج از تهران ادامه فعالیت داشته باشند.

وی همچنین درباره برخورد با اتوبوس‌های شرکت‌ واحد که فاقد معاینه فنی هستند، تصریح کرد: اتوبوس‌های شرکت واحد که فاقد معاینه فنی باشند از ابتدای مهرماه حق تردد در سطح شهر تهران را نخواهند داشت. شهرداری نیز این مصوبه را به صورت بخشنامه اعلام کرده است، اما مرجع اعلام اینکه چه خودرویی حق تردد دارد یا ندارد و جریمه شدن خودروها فقط و فقط پلیس است و از همه دستگاه‌ها خواهش می‌کنیم که در حوزه توقیف وسایل نقلیه و جریمه کردن ورود پیدا نکنند. مردم هم بدانند؛ مجری طرح‌هایی که در خصوص توقیف یا جلوگیری از حرکت خودروها و جریمه خودروها است، فقط پلیس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز