صبح امروز؛
جلسه تودیع و معارفه رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش ایلنا،ابتدای جلسه سیدعلی اسماعیلیفرد، مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر روابط عمومی در سازمان ها نقش و جایگاه بی بدیلی دارد، اظهار کرد: روابط عمومی حافظ منافع سازمان ها و و نهاد مربوطه است و باید از حقوق مردم دفاع کند، از این منظر رسالت روابط عمومی بسیار ظریف و خطیر است؛ چراکه دائما بین منافع مردم و سازمان ها درگیر است و گاه ناگزیر می شود، منافع یکی از این دو را برگزیند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید در آن واحد حقوق مردم و سازمان را حفظ کند، گفت: شهرداری تهران میان نهادهای عمومی جایگاه ویژه ای دارد و به طور مستقیم در ارتباط با شهروندان جامعه است. تنوع و تعدد در خدماتی که شهرداری به مردم ارایه می دهد، موجب می شود تا وظیفه روابط عمومی برای تعریف سرفصل های خدماتی و اطلاع رسانی آن به مردم سنگین تر از سایر بخش های شهرداری باشد.
مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه روابط عمومی در تصمیم سازی مدیران نقش بسیار مهمی بر عهده دارد، عنوان کرد: این بخش از سازمان می تواند در اتخاذ تصمیم درست و صحیح موثر باشد و در عین حال با ارایه داده های غیرکارشناسی ممکن است، منشا یک تصمیم غیرعلمی و ناکارامد نیز شود.
اسماعیلیفرد اطلاع رسانی درست را از دیگر وظایف روابط عمومی معرفی کرد و گفت: یکی از شعارهای مهم شهردارتهران شهروند مشارکت پذیر است، به طور قطع زمانی یک شهروند حاضر به مشارکت است که سازمان شهرداری اعتماد او را جلب کند.
وی تحقق شعار شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر را منوط به حضور فعال اصحاب رسانه و روابط عمومی دانست و عنوان کرد: نقد علمی و کارشناسی یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی است. واقعیت این است، در هر کشوری که نظارت های عمومی و آزادی رسانه بیشتر به رسمیت شناخته شود فساد و تخلفات به حداقل کاهش پیدا می کند و خدمات رسانی با کیفیت بهتری انجام می شود. در مقابل هرجا برای اهل رسانه فیلتر گذاشته شود، حجم فساد به شدت افزایش می یابد.
مدیرکل حوزه شهردار تهران ادامه داد: در ادوار مختلف جمهوری اسلامی در مقاطعی که رسانه ها از آزادی بیشتری برخوردار بودند و نظارت عمومی از سوی آن ها بهتر اعمال می شد، شاهد کمترین میزان فساد و در عین حال بیشترین خدمات رسانی بوده ایم. در واقع در مقطعی که رسانه ها و احزاب تعطیل شدند و انسداد سیاسی شکل گرفت، بالاترین حجم تخلفات اتفاق افتاد.
اسماعیلی فرد با اظهار امیدواری نسبت به اینکه رسانه ها به عنوان زبان گویای ملت نقش خود را در نظارت بر سازمان ها به درستی ایفا کنند، گفت: از اصحاب رسانه انتظار می رود، رسالت خود را بر محور اخلاق انجام دهند. متاسفانه در عرصه رسانه شاهد بداخلاقی هایی هستیم که باید کمک شود تا به حداقل برسد.
به گفته مدیرکل حوزه شهردار تهران مهمترین دغدغه اصحاب رسانه در شرایط فعلی جامعه باید درد و رنج مردم باشد و در راستا امنیت روانی شهروندان به هیچ شکل نباید به مخاطره بیافتد.
وی با بیان اینکه قانون مداری، پاکدستی و کارآمدی از مهمترین ویژگی های شهردار فعلی تهران است، تاکید کرد: انتظار داریم رسانه هایی که دغدغه مقابله با فساد را دارند، امروز در کنار شهردار تهران قرار بگیرند.
مدیرکل حوزه شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از عملکرد امین عارف نیا، رئیس پیشین مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: سوابق ایشان حکایت از شایستگی این مدیر جوان دارد و حضور فردی دیگر در سمت رئیس مرکز ارتباطات به هیچ وجه نشان دهنده ضعف و کاستی در عملکرد ایشان نیست.
وی همچنین با معرفی رئیس جدید مرکز ارتباطات تصریح کرد: آقای کریمی از دوران جوانی در سطوح ملی در جایگاه مدیرروابط عمومی منشا اثر بودند و به شهادت کارشناسان رسانه حضور ایشان تاثیر قابل توجهی در عملکرد سازمان ها داشته است.
عارفنیا: اصلاح رویهها زمانبر بود
در ادامه مراسم امین عارفنیا، رئیس پیشین مرکز ارتباطات و امور بین الملل با اشاره به تغییرات شهرداری تهران در یک سال گذشته بیان کرد: در روزهای ابتدایی حضورم در این مجموعه بسیاری انتظار تغییر گسترده داشتند اما هرچه پیش رفتیم، دریافتم تمام کارمندان این مجموعه به فکر آبادانی تهران هستند و برای پیشبرد اهداف تلاش می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر انتظارات گسترده در حوزه روابط عمومی و رسانه به مرور با بغض های فرو خورده و مطالبات به حق و ناحق روبرو شدیم که طبیعتا باید به بخشی از آن ها پاسخ می دادیم.
عارف نیا با تاکید بر اینکه اصلاح رویه ها زمان بر بود، عنوان کرد: در نهایت با مساعدت های دکتر نجفی، شهردار پیشین تهران مرکز ارتباطات به یک وضعیت پایدار رسیده است و برای یک فعالیت پر شتاب و با نشاط آماده است.
کریمی: باید صدای شهردار و شهرداری را به گوش مردم برسانیم
محمدعلی کریمی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز به عنوان آخرین سخنران ضمن قدردانی از اقدامات عارف نیا طی ماه های گذشته گفت: به طور قطع امروزه اگر یک سیستم ارتباطی کارآمد وجود نداشته باشد، سیاست ها قابلیت اجرا ندارند و به همین دلیل مدیران در همه سطوح به اهمیت روابط عمومی وقوف پیدا کردند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان ها با مردم محسوب می شود، تصریح کرد: وظیفه ما این است تا صدای شهردار و شهرداری را به گوش مردم به عنوان ذی نفعان اصلی شهر برسانیم و در تصمیمگیری ها و تصمیم سازی ها نقش درستی ایفا کنیم.
کریمی تلاش برای تغییر ساختار مرکز ارتباطات را از اقدامات خوب عارف نیا معرفی کرد و گفت: در شرایط حاضر تدوین سیاست ارتباطی شهرداری تهران باید در اولویت قرار گیرد، در این راستا رسانه ها یاور مدیریت شهری هستند که با ایجاد تعامل و همکاری می توانیم به این هدف جامع عمل بپوشانیم.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: 26 سال تحصیلات و تجربه خود در حوزه روابط عمومی را به استخدام شهرداری تهران در می آورم تا مجموعه روابط عمومی باتوجه به پاکدستی شهردار بتواند، در تحقق شعارها به شهردار کمک کند.