خبرگزاری کار ایران

در نشست برنامه غنی سازی مواد غذایی تاکید شد؛

غنی‌سازی مواد غذایی به ویتامین D اجباری شود

غنی‌سازی مواد غذایی به ویتامین D اجباری شود
کد خبر : ۵۷۴۲۳۷

نشست بررسی برنامه غنی سازی نان با ویتامین D با حضور کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و پروفسور ابراهیم المدفا رییس سابق انجمن بین المللی علوم تغذیه (IUNS) و رییس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین و سازمان جهانی بهداشت در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست هدایت حسینی، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت پرداختن به کمبود گسترده ویتامین D بیان کرد: کمبود ویتامین D از مشکلات شایع در سراسر دنیا است و ایران نیز از این امر مستثنی نیست. 
 
وی با اشاره به اینکه داده های برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه (Food and Nutrition Surveillance) که از سال 1392 به همت محققان انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی در کشور آغاز شده است، افزود: این داده ها حاکی است که بیش از 70 درصد کودکان و بزرگسالان ایران مبتلا به درجات مختلفی از کمبود ویتامین D هستند.
 
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افزود: برای تحقق اهداف توسعه پایدار، وزارت بهداشت در قالب برنامه های مشترک با سازمان جهانی بهداشت، برنامه غنی سازی مواد غذایی با ویتامین D را در اولویت قرار داده است.
 
 پروفسور المدفا رییس سابق انجمن بین المللی علوم تغذیه (IUNS) و رییس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین گزارشی از وضعیت ویتامین D در سایر کشورها و راهکارهای موفق برخی کشورها در مقابله با کمبود این ویتامین ارائه کرد و همچنین دکتر نیستانی، مدیر گروه تحقیقات تغذیه انستیتو نیز گزارشی از تجربه موفق این مجموعه در غنی سازی آرد با ویتامین D ارائه کرد.
 
گفتنی است در این جلسه به استفاده از غنی سازی اجباری مواد غذایی به خصوص آرد گندم به عنوان راهکار بهینه مقابله با کمبود گسترده ویتامین D تاکید شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز