خبرگزاری کار ایران

امانی مطرح کرد:

اتوبوس‌ها عامل مرگ 1500 نفر از شهروندان تهرانی

اتوبوس‌ها عامل مرگ 1500 نفر از شهروندان تهرانی
کد خبر : ۵۷۲۲۷۲

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: شنیده بودیم نهادهای متعددی باید برای رفع معضل آلودگی هوا دست به دست هم دهند اما هرچه بیشتر با مسئله درگیر شدیم متوجه شدیم که این معضل بسیار ساده‌تر از آنچه که فکر می کردیم؛ بود و تعجب کردیم که این مسئله دستاویز خبر، مصاحبه، جلسه و همایش‌ها شده است، در حالی که معضل آلودگی شهر تهران یک پاسخ ساده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی در سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران بیان داشت: در مدت زمان 4 ماه که از عمر شورای شهر پنجم می‌گذرد یکی از ماموریت های کمیته ایمنی و حمل و نقل بررسی نقش وسایل نقلیه در آلودگی هوای شهر تهران بوده است. در این راستا جلسات متعددی انجام شد تا متوجه شویم که آیا به عنوان یک کمیته در شورا می‌توانیم سهمی اندک در حل این معضل داشته باشیم یا خیر.

وی افزود: خود را آماده رویارویی با یک معضل پیچیده کرده بودیم اما متوجه شدیم این معضل بسیار ساده است و مسئله‌ای که مثل سرطان نفس شهر را بریده و سالانه باعث مرگ بیش از 4 هزار نفر می‌شود پاسخی ساده دارد.

امانی در ادامه گفت: اگر مبنا را مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بگذاریم طبق اعلام سازمان سلامت جهانی ذرات معلق که خطرناک‌ترین آلاینده‌ها هستند عامل اصلی مرگ و میر افراد به حساب می‌آید و ناچاریم بر اساس سیاهه انتشار کنترل کیفیت بپذیریم که وسایل نقلیه شامل اتوبوس، تاکسی 8 درصد، موتورسیکلت 10.5 درصد، مینی‌بوس 4.2 درصد، وانت و سواری 1.2 درصد، کامیون با 22.4 درصد و منابع ساکن مثل کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و منازل در مجموع 30 درصد در این آلایندگی نقش دارند.

وی افزود: اگر از این لیست اتوبوس‌ها که تقریبا 31 درصد تولید ذرات معلق را به خود اختصاص داده‌اند و در اختیار شهرداری است را در نظر بگیریم همین اتوبوس‌ها تقریباً مسوول مرگ 1500 نفر از شهروندان تهرانی هستند آیا برای آن راه‌حلی وجود ندارد؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز