خبرگزاری کار ایران

بررسی طرح الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری در شورا

بررسی طرح الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری در شورا
کد خبر : ۵۵۴۸۳۳

جزئیات طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه شورا بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران، طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران بررسی شد، البته یک فوریت این طرح در جلسه شانزدهم به تصویب رسیده بود.

در همین راستا حجت‌الله میرزایی معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با حضور در صحن شورا گفت: گزارش‌های ارزیابی ما نشان می‌دهد که فاصله زیادی بین آیین‌نامه‌های بودجه و برنامه‌های توسعه شهرداری وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم برنامه دوم پنج‌ساله با یک سال تاخیر تدوین شود. برنامه دارای چندین اشکال است و به نظر می‌رسد از ابتدا تا امروز بین بدنه کارشناسی و شهرداری رابطه‌ای وجود نداشته و انحراف بودجه از همان روزهای اول آغاز شده است.

او ادامه داد: نظام برنامه سوم تدوین و در اختیار کمیسیون شورا قرار گرفته است. از نظر ما برنامه با مبنای اصلاح‌طلبانه بوده و باعث کاهش نابرابری اجتماعی نیز می‌شود.

میرزایی ادامه داد: معیارهای اصلی ما ایجاد انضباط مالی، پاسخگویی، مشارکت حداکثری، دخیل کردن دولت، پرداخت هزینه‌ها و مشارکت فعال میان شورا، مردم و شهرداری است.

معاون شهردار با تاکید بر اینکه کار تدوین برنامه سوم در سه سطح آغاز شده است گفت: نظام تدوین برنامه سوم آماده و برای کمیسیون‌های مربوطه ارسال شده است و کار تدوین برنامه در سه سطح کلانشهر تهران، برخی مناطق آغاز شده است.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به جزئیات طرح گفت: از نظر من در این طرح باید به کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد و طلاق و مباحث اجتماعی توجه بیشتری شود و از پیشنهادات کمیسیون‌های شش‌گانه درباره اولویت‌ها و تاکیدها در بودجه استفاده شود.

در ادامه با تذکر فراهانی و دیگر اعضای شورا با وجود آنکه کلیات این طرح در جلسه گذشته رای آورده بود‌ برای بررسی الحاق پیشنهادات و نظرات اعضای شورا به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانده شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز