فرهاد رهبر خبر داد:
تعدیل ساختار دانشگاهآزاد و شکلگیری تاپ چارت جدید
رئیس دانشگاه آزاد از تعدیل ساختار دانشگاهآزاد و شکلگیری تاپ چارت جدید خبر داد.
به گزارش ایلنا، فرهاد رهبر در دویست و بیستمین جلسه هیاترئیسه دانشگاهآزاد گفت: تحول در ساختار اداری دانشگاه باید بهگونهای باشد که فرآیندها تسهیل یابد و رضایت مخاطبان ما اعم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران فراهم شود.
وی هدف از تغییر چارت دانشگاهآزاد را کاهش هزینههای مازاد، چابکسازی ساختار تشکیلاتی و تزریق کارآمدی به سیستم عنوان کرد و افزود: تحول و چابکسازی باید از حوزه ستادی و سطوح مدیریتی و از بالا به پایین صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه تعدیل ساختار هیچگاه به معنی تعدیل نیروی انسانی نیست، تاکید کرد: برنامه ما این است که با آیندهنگری و باتوجه به نیازهای دانشگاه و شرح وظایف، ساختار ستاد مرکزی سبکتر و چابکتر شده و در همین راستا نیروی انسانی از آموزشها و مهارتهای لازم برخوردار شود طوریکه بتوانیم در راستای ارتقای سطح کیفی افراد کوشا باشیم.
رهبر با تاکید بر رعایت استانداردهای نیروی انسانی در حوزه صف و ستاد، گفت: تعدیل در ساختار دانشگاه به معنی حذف نیروی انسانی نیست و ما باید با حفظ نیروهای موجود، برای دستیابی به اهداف کلان دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای غیر شهریهای و استفاده حداکثری از منابع و امکانات گام برداریم.
وی با بیان اینکه تعدیل در ساختار دانشگاه از بالا به پایین خواهد بود، گفت: با آی تی بیس کردن امور، کاهش هزینه ها، تغییر چارت و دورکاری میتوان از نیروهای مازاد در سایر بخش های موردنیاز دانشگاه استفاده کرد.
رئیس دانشگاه آزاد خواستار ایجاد سیستم اطلاعاتی جامع و یکپارچه از تمامی معاونت های پژوهشی، آموزشی، دانشجوی، اداری و مالی در سطوح واحدها و مراکز دانشگاهی شد و گفت: انتظار ما این است که این آمار و اطلاعات به قدری کامل و جامع و به روز باشد که حوزه ستادی تنها نقش نظارتی بر امور را داشته باشد.
رهبر با تاکید بر اهتمام ویژه بر تسریع در پاسخگویی به مخاطبان، افزود: کاری که به هر اداره کل یا معاونت ارجاع می شود نباید بیشتر از ۲۴ ساعت در سیستم بماند مگر در مواردی که نیاز به بررسی بیشتر باشد.
وی بر نظم و حضور مدیران و کارکنان در محل کار به ویژه در ساعات اوج مراجعه ارباب رجوع تاکید کرد.
رهنمای رودپشتی معاون برنامهریزی و امور اقتصادی دانشبنیان دانشگاهآزاد در این جلسه با بیان اینکه تشکیلات دانشگاه با سیاست مدیریت هزینهها سازگار نیست، گفت: در مدیریت جدید کاهش بروکراسی و چابکسازی در دستور کار قرار گرفت و مجموعه ای از اصول ناظر تدوین شود.
مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاهآزاد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی موجود دانشگاه، بر ضرورت تغییر فرایندها، شاخصهای واقعی جذب نیروی انسانی و استفاده بهینه از کارکنان و ارتقای سطح کیفی آنان اشاره کرد.
در ادامه این جلسه، مقرر شد کمیتهای متشکل از اعضای هیات رئیسه دانشگاه درباره تعدیل ساختار دانشگاه و شکلگیری تاپ چارت جدید بحث و تبادلنظر کند و پس از آن در اولین کمیسیون دائمی هیات امنا مطرح شود.
بر مبنای این گزارش یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد، موضوع زمانبندی نوبتدوم تعطیلات تابستانی سازمان مرکزی دانشگاهآزاد بود که مصوب شد این تعطیلات به مدت دو هفته و از تاریخ ۱۴ تا ۲۷ مردادماه همانند سایر واحدهای دانشگاهی اجرا شود.
همچنین مقرر شد چنانچه برخی معاونتها و ادارات کل بنا بر ضرورت شغلی، نیازمند حضور کارکنان در ایام یاد شده هستند با اعلام به معاونت اداری مالی دانشگاه، از وجود ایشان بهرهمند شده و فرد در فرصت دیگری از تعطیلات تابستانی خود استفاده کند.