خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران:

تهران باید از نابسامانی‌ها نجات پیدا کند

تهران باید از نابسامانی‌ها نجات پیدا کند
کد خبر : ۴۷۹۲۵۴

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: تهران را کسانی باید اداره کنند که شهر را از نابسامانی‌ها نجات دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید شهاب‌الدین چاووشی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در همایش دانش آموزی مشق مشارکت اظهار داشت: من از روسای آموزش و پرورش مناطق تهران و شهرستان‌ها می‌خواهم به موضوع مشارکت بپردازند؛ امروز بحث این نیست که چه کسی میخواهد رییس جمهور آینده شود و یا چه کسانی اداره امور شهرها و روستاهای کشور را برعهده بگیرند، بلکه سخن این است که اگر امروز ایرانیان در پای صندوق نروند و احساس مسولیت نکنند، کشور در معرض طمع بیگانگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: کشور عزیز ما در خاورمیانه یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست. هر روز از لبنان و سوریه و عراق گزارش تلخ از کشته شدن انسان های بی‌گناه می شنوید؛ سوال من این است که چرا ایران از چنین امنیتی برخوردار است؟ باید خیلی فکر کنیم.

چاووشی ادامه داد: شاید مهمترین پاسخ شما این باشد که نیروهای نظامی ما قوی هستند و توانستند در مقابل دسیسه ها توفیق پیدا کنند؛ بله درست است، اما همه ماجرا این نیست. خیلی ها در منطقه و دنیا نیروهای مسلح زیادی دارند و امکاناتشان و تجهیزات نظامی شان از ما بیشتر است؛ رمز پایداری امنیت هر کشور حضور و مشارکت گسترده مردم است.

چاووشی اضافه کرد: دنیا به این باور رسیده، ایرانیان با همه مشکلاتی که با هم داشته باشند، پای منافع ملی که باشد، همه در کنار هم هستند. اگر در کشور هرج و مرج رواج داشت، بستر هیچ فعالیتی امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه امروز مشارکت مردم در انتخابات، توصیه ملی از سوی همه دلسوزان و خیرخواهان میهن اسلامی است، گفت:  همه بر این باورند اگر مردم بیایند اتفاقات خوبی میفتد.4 سال پیش وقتی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، می‌دانید کشور ما چه وضعی داشت؟ کشوری با داشتن تمدن درخشان به واسطه تحریم های ظالمانه‌ای که بر میهن ما روا داشته بودند و ما را در فشار اقتصادی گذاشتند و کشوری که اقتصاد ملی اش متکی به درآمد نفتی بود، را به بن بست رسانده بودند.

وی اضافه کرد: در سال 92 که دولت روی کار آمد، کمتر از 1 میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم و این نفت به واسطه تحریم شبکه‌های بانکی ما توسط امریکا و متحدانش نمی‌توانست به فروش برود. 1 میلیون بشکه نفت برای اداره کشور 80 میلیونی طبیعی است که چه تبعاتی را ایجاد می‌کرد. زورگویانه راهها را بسته بودند.

معاون استاندار تهران بیان کرد: استقلال ملی کشور ما را دشمنان نشانه رفته بودند؛ این دولت، عزت را به ملت و ایرانیان برگرداند و تاریخ قصاوت خواهد کرد که شکست تحریم با تلاش دولت و رهنمودهای رهبری و تلاش دیپلماسی چه تحول عظیمی را ایجاد کرد. کشتی‌های نفت کش ما در روی اقیانوس‌ها می‌چرخیدند تا در بازار سیاه مشتری پیدا کنند. به قیمت نازلی نفت ما را می‌خریدند اما می‌گفتند شبکه بانکی شما تحریم است و نمی‌توانیم پول بدهیم و به جای آن دسته بیل و کالاهای بنجل چینی بگیرید.

 وی عنوان کرد: اگر امروز موشک ها و تسلیحات نظامی ما چندین برابر شده و قدرت اقتصادی مان بیشتر شده است به برکت شکست شدن تحریم بوده است. با قطعنامه های متعدد کشور را در تنگنا گذاشته بودند؛ مگر راهی باقی مانده بود. اگر مذاکره نمی‌کردیم، استخوان های ملت در فشار اقتصادی خورد می‌شد؛ نمی‌گوییم معجزه شده، اما جلوی خسارت های سنگین گرفته شد.

وی افزود: به واسطه شکسته شدن تحریم ها امروز توانستیم زیر ساخت های اقتصادی را ترمیم کنیم. هر ایرانی شرافت مندی دوست دارد از نظر علمی سرآمد باشد ما در مذاکرات هسته ای چیزی را از دست ندادیم و امروز ایران در عرصه صدور تکنولوژی هسته ای رسمیت پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه نظام بین الملل ما به به تولید سلاح هسته ای متهم کرده بودند، گفت: سلاح کشتار جمعی از هر نوعی حرام است و با آموزه های دینی ما تعارض دارد. قبلا نوع روابط دیپلماتیک به گونه ای بود که در دشمن احساس شده بود که ایران خطرناک است. دولت فعلی توانست منطق کور دشمن را خاموش کند. ظریف، گردن بسیاری از گردن کلفت ها را با گفت و گو شکست.

معاون استاندار تهران ادامه داد: آنچه باید در میدان جنگ به دست می آمد در میدان مذاکره به دست آمد. دستاورد ما این بود که ما توانستیم تفکر غلط غربی را بشکنیم و بگوییم که به دنبال تولید سلاح اتمی نیستیم. ما در مذاکرات توانستیم چیزهای واقعی به دست آوردیم و توانستیم بقبولانیم که به دنبال تکنولوژی هسته ای هستیم و آن طرف فقط تصورات و توهماتش شکسته شد.

وی اضافه کرد: همه کاندیدایی که به تایید شورای نگهبان برسند، برای ما محترم هستند و حق نداریم تعرضی به آن ها داشته باشیم. با همه سم پاشی هایی که علیه این دولت انجام می‌شود ما مردم را به مشارکت سیاسی فرامی‌خوانیم.

چاووشی به انتخابات شوراهای شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران را کسانی باید اداره کنند که شهر را از نابسامانی ها نجات دهند. برج های بلندی در اطراف شهر شکل گرفته، در کوچه های باریک راه تردد بسته شده است و امکان بازی بچه‌ ها را گرفته است. کارشناسان می‌گویند آلودگی تهران ناشی از برج های بلند است که تردد هوا را مسدود کرده است. البته منکر تلاش گذشتگان و اینکه شهردار و شورای تهران کاری نکردند، نیستیم اما امروز که امکان فرصت انتخاب جدید داریم به کسانی رای دهیم که شهر را قابل زیست کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز