معاون شهردار تهران خبر داد:
افتتاح فاز اول خط ۷ متروی تهران تا پایان سال
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح فاز اول خط ۷ متروی تهران تا پایان سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان بازدید خبرنگاران از روند آمادهسازی خط ۷ متروی تهران اظهار داشت: فاز اول خط ۷ متروی تهران با ۵ ایستگاه مسافربر، شامل ایستگاههای میدان محمدیه، بریانک، کمیل، رودکی و نواب صفوی و همچنین دو ایستگاه عبوری (ایستگاههای هلال احمر و تقاطع مولوی – ولیعصر) که هنوز آماده مسافرگیری نیست به بهرهبرداری میرسد.
حسینی با اعلام اینکه خط هفت متروی تهران به طور کامل در نیمه سال ۹۶ به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: با افتتاح خط هفت متروی تهران روزانه یک میلیون و ۳۰۶ مسافر جابجا میشوند. در حال حاضر در روز سه میلیون مسافر توسط مترو جابجا میشوند که این عدد برای خط هفت متروی تهران عدد قابل ملاحظهای است.
وی ادامه داد: پس از آماده شدن فاز نخست خط هفت به مدت یک هفته تحویل بهرهبرداری مترو میشود و ابتدا تست سرد و پس از آن تست گرم در این خطوط انجام میشود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه کارگران در خط هفت به صورت سه شیفت در حال کار هستند، گفت: در مجموع شش هزار نفر در کل خط هفت مشغول به کار هستند.
حسینی با بیان این مطلب که شروع خط هفت متروی تهران، ورزشگاه تختی و پایان خط، میدان صنعت است، خاطرنشان کرد: در مجموع امسال و سال آینده رکورد ۳۰ کیلومتر بهرهبرداری در سال را خواهیم زد.
مازیار حسینی گفت: اگرچه پایان خط ٧ مترو ایستگاه صنعت است، اما در حال مطالعه هستیم که با ایجاد ٢ ایستگاه دیگر به میدان کتاب برسیم که در این صورت طول خط ٧ مترو به ٣٣ کیلومتر میرسد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: در ساخت و آمادهسازی خط ٧ مترو از هیچ مهندس و کارگر خارجی استفاده نشده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی ریزش در خیابان قیام گفت: داخل تونل ما هیچ ریزشی نداشتیم، منتها به دلایلی دیگری مانند خاک ناپایدار و ساختمانهای اطراف که فرسوده هستند؛ ریزشهایی در سطح زمین داشتیم که ارتباط مستقیمی به حفر تونل نداشته است. تونل خط هفت مترو، ۳۰ متر پایین سطح زمین است، اما ریزش ۵-۶ متری سطح زمین بوده است.
همچنین هابیل درویش؛ مدیرعامل متروی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو هفته گذشته که آقای قالیباف بازدید از این خط داشتند، کار به این صورت نبود و ما کار ٨٠ روزه را در چهل روز انجام دادیم. البته ما عجلهای نداریم و سرعت با تکیه بر کیفیت را در دستور کار خود قرار دادهایم.
مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ریلگذاری همه ایستگاههای خط هفت تمام شده است، گفت: در هر ساعت از شبانهروز اینجا بیایید کارگران مشغول فعالیت هستند و حتی در بعضی مواقع هنگامی که میخواهیم ناهار را به کارگران برسانیم، شب میشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ظریفکاری مانده و اقدامات سختافزاری انجام شده است.
درویش اضافه کرد: هر زمان که ایستگاه مترویی افتتاح میشود، تقریباً هشت ماه الی یک سال بعد پله برقی در آن ایستگاه نصب میشود، اما ما سعی داریم خط هفت متروی تهران را به صورت صددرصد و با تمامی تجهیزات تحویل دهیم. در بهرهبرداری فاز نخست، پلهبرقی نصب میشود.