چگونگی پیگیری مدارک هویتی مفقودی اعلام شد
سازمان ثبت احوال اعلام کرده است، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنید.
به گزارش ایلنا از سازمان ثبت احوال، از آنجائیکه به یابنده مدارک هویتی (کارت شناسایی ملی و شناسنامه) توصیه شده است که آن را به صندوق پست انداخته و یا به یکی از ادارات ثبت احوال تحویل دهد،هموطنانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می توانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی،در مدت زمان معقولی می توانند ابتدا
به طور مستمر به دو سامانه sabteahval.ir و postyafteh.post.ir مراجعه و در خصوص مدرک هویتی مفقود شده خود جستجو کنند.
بر اساس این گزارش با فراهم شدن امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پورتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، روزانه ده ها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می گیرد.
در صورتیکه براساس گزارش این سامانه ها ،مدرک مورد نظر پیدا شده باشد، باید حسب مورد به اداره پست یا به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ثبت احوال اعلام می شود مراجعه و آن را دریافت کنند.
این گزارش می افزاید ،اما چنانچه جستجوی مدارک مفقودی در زمان معقولی بی نتیجه باشد، هموطنان بایستی برای دریافت شناسنامه المثنی یا ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند.