خبرگزاری کار ایران

نماینده مقیم سازمان ملل:

ایران رشد خوبی در شاخص‌های مربوط به توسعه نیروی انسانی داشته‌است

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه ایران رشد خوبی در شاخص‌های مربوط به توسعه نیروی انسانی داشته‌است، گفت: ایران می‌تواند از فرصت جمعیتی خود برای تحقق آرمان‌های توسعه پایدار استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گری‌لوئیس در مراسم رونمایی از گزارش تحولات و وضعیت جمعیت در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران رشد خوبی در شاخص‌های مربوط به توسعه نیروی انسانی مانند تحصیلات، امید به زندگی و... داشته است.

 وی ادامه داد: ایران اکنون در پنجره فرصت جمعیتی است که این مسئله می‌تواند؛ پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه شاخص‌های توسعه انسانی در ایران باشد. همچنین این مسائل می‌تواند به تحقق آرمان‌های توسعه پایدار که ایران آن را امضا کرده نیز کمک کند.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران تاکید کرد: کاهش فقر، بهبود سلامت، تحصیلات و برابری جنسیتی از جمله موارد مربوط به آرمان‌های توسعه پایدار است.

در ادامه ما‌ها العدوی؛ نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گفت: نتایج گزارش جمعیت جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دستاوردهای علمی و خرد جمعی تهیه شده است و برای اجرایی شدن سیاست کلی جمعیت بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: تهیه برنامه اقدام و تدوین مکانیزم‌های موثر برای اجرایی شدن این سیاست‌ها برای استفاده از فرصت جمعیتی ضروری است.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: سیاست‌های کلی جمعیت کشور که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است در این برهه از زمان راهگشای مباحث و سیاست‌های جمعیتی است که به ابعاد مختلف جمعیتی با در نظرداشتن کمیت و کیفیت پرداخته است.

 

کد خبر : ۳۸۸۷۸۶