خبرگزاری کار ایران

نماینده صداوسیما در ستاد مناسب‌سازی امکان و معابر:

تولید مستندهایی با موضوع مناسب‌سازی امکان و معابر در شبکه‌مستند/ نیازمند بودجه ویژه هستیم

نماینده صداوسیما در سومین جلسه ستاد مناسب‌سازی اماکن و معابر کشور به تشریح عملکرد این سازمان پرداخت .

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی‌پور با بیان اینکه موضوع مناسب سازی معابر و اماکن موضوع انسانی است که باید به آن توجه ویژه کرد، گفت: جلسات کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی قرار بود هر فصل یک بار تشکیل شود که در این جلسات نکات خوبی مطرح شد.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های صداوسیما برگزاری جلسه با مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و گروه‌های برنامه‌ساز برای آموزش و فرهنگ مناسب‌سازی اماکن و معابر بود.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه در بخش خبر نیز به این موضوع پرداخته شد، ادامه داد: صداوسیما میان برنامه‌هایی ساخته که به این موضوع پرداخته‌اند.

نماینده صداوسیما با اشاره به تولید مستندهایی درباره معابر و اماکن خاطرنشان کرد: این مستندها در شبکه‌مستند تولید شده و از این شبکه پخش می‌شود که امیدواریم به زودی این مستندها در شبکه‌های مختلف و در ساعات مناسب پخش شوند.

همچنین طی جلساتی که با معاونین استانی داشتیم قول‌های مساعدی داده شد که در استان‌ها نیز بحث ویژه مناسب‌سازی اماکن مورد توجه قرار گیرد.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: تمام مصوبات کمیته به مدیران ارشد سازمان جهت حساس‌سازی نسبت به موضوع جانبازان و معلولان ارجاع شده است.

وی درباره مناسب‌سازی سازمان صداوسیما برای مراجعان جانباز گفت: تمام گذرگاه‌های ورودی و خروجی برای آمد و شد جانبازان طراحی شده و در پارکینگ‌های داخلی نیز گذرگاه‌ها و پله‌های مناسب طراحی و راه‌اندازی شده است. همچنین برای معلولان امکانات ویژه حمل ونقل نیز پیش بینی شده است.

نماینده صداوسیما در ستاد مناسب‌سازی امکان و معابر همچنین با بیان اینکه موضوعاتی همچون مشارکت‌های اجتماعی جانبازان و معلولان و زندگی افراد معلول توانمندی‌ها، محدودیت‌ها، اختراعات و ابتکارات آنها از مسایل مورد توجه صداوسیما است، افزود: برنامه‌هایی که پیام را مستقیما دریافت می‌کنند تاثیرگذار نیستند و بهتر است این پیام‌ها از طریق تولید فیلم و سریال بیان شود.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه برای برنامه‌ها نیازمند بودجه ویژه هستیم، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد برنامه‌های ستاد توجه ویژه به کمیته‌ها و حمایت از آنها عملیاتی‌شدن مصوبات ستاد مناسب‌سازی کمک می‌کند .

در ادامه جلسه نماینده بنیاد شهید در واکنش به سخنان مهدی‌پور به ساخت 15 تیزر آموزشی در حوزه فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: این تیزرها از تمامی شبکه‌های استانی پخش شد اما خواهش می‌کنیم از شبکه‌های ملی نیز پخش شوند زیرا چنین تیزرهایی می‌توانند به فرهنگ‌سازی در این خصوص کمک کنند.

در ادامه این جلسه یاور عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ضمن انتقاد شدید از عدم حضور اعضای اصلی ستاد در این جلسه گفت: در بحث مناسب‌سازی دانش فنی مهم است اما کافی نیست. آنچه مهم است حس عاطفی مسئولان مربوطه است که خود را جای معلول و سالمند بگذارند.

وی تاکید کرد: اگر امروز در این جلسه اعضای اصلی ستاد حضور نداشته باشند نمی‌توان به سایرین چیزی گفت.

عباسی همچنین پیشنهاد داد که جشنواره فیلم 100 ثانیه با موضوع مناسب‌سازی برگزار شود و مردم و جوانان با تلفن‌های همراه در این خصوص فیلم 100 ثانیه‌ای تولید کند.

مشاور وزیر کشور با اشاره به برنامه‌های صداوسیما گفت:‌ تا به حال برنامه‌ای با موضوع مناسب‌سازی در سیما ندیده‌ام یا شاید تکرار چنین برنامه‌ای کم بوده که به نظر نیامده است.

همچنین شهیدی نماینده تشکل‌های مردمی در ستاد مناسب‌سازی با طرح این سوال که آیا حق معلول نیم ساعت استفاده از صداوسیما نیست، تاکید کرد: کارهای انجام شده در زمینه معلولان باید خبررسانی شود.

وی با بیان اینکه بزگترین مشکل ما آن است که معلولان در جامعه جا نیفتاده‌اند پیشنهاد داد می‌توان در رادیو از مجریان معلول استفاده کرد که بسیار هم توانمند هستند و این موضوع باعث می‌شود مردم به معلولان توجه کنند.

شهیدی همچنین از این موضوع که معمولا در فیلم‌ها فردی که مورد غضب و عقوبت قرار می‌گیرد معلول می‌شود، گفت: به فیلمسازان یادآوری کنید همیشه خطاها را با معلولیت نشان ندهند.

کد خبر : ۳۴۷۷۷۳