خبرگزاری کار ایران

متصدی:

برنامه جامع مقابله با آلودگی هوا ۸ سال توقف داشت

برنامه جامع مقابله با آلودگی هوا ۸ سال توقف داشت
کد خبر : ۳۳۹۲۴۶

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه اجرای برنامه جامع مقابله با آلودگی هوا در سال ۷۹ تدوین شد، گفت: متاسفانه این برنامه تا سال ۸۴ اجرا شد و پس از آن تا زمان دولت یازدهم مسکوت مانده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید متصدی در حاشیه گرامیداشت روز هوای پاک گفت: آلودگی هوا در شهرهای ما سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد ٬اما از سال ۷۹ برنامه جامع مقابله با آلودگی هوا را تدوین شد و تا سال ۸۴ نیز اجرای آن ادامه داشت اما پس از آن تا سال ۹۲ کشور بدون برنامه کاهش آلودگی هوا حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار خودروی فرسوده در سال ۹۳ از چرخه حمل و نقل خارج شده است ٬گفت: این درحالی است که در طی هشت سال پیش از آن٬ تنها ۷۰۰هزار خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج شده بود.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: در سال‌های گذشته به جای گواهی خروج خودروهای فرسوده ستاد سوخت مبلغی را به جای آن اخذ می‌کرد که این مسئله باعث کاهش روند خروج این گونه‌خودرو‌ها شده‌بود که خوشبختانه سال گذشته این روند اصلاح شد.

وی با بیان اینکه تهران سال در سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲، ۴۴ روز هوای بهتری داشته و تعداد روزهای سالم اصفهان نیز سه برابر شده است٬ اظهار کرد: درحال حاضر سوخت یورو۴ در هشت کلان‌شهر کشور توزیع می‌شود. امسال هنوز شرایط اضطرار را تجربه‌ نکرده‌ایم که این امر به دلیل برخورد علمی و منطقی و تلاش برای حفظ سلامت مردم بوده است اما با این وجود نباید فراموش کنیم که امسال شرایط ویژه جوی را تجربه کردیم و ۱۷ روز متوالی وارونگی هوا داشتیم.

متصدی ادامه داد: در سال‌های قبل جلسه‌ کمیته اضطرار تنها زمانی تشکیل می‌شد که شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ می‌رسید اما در روز گذشته ما با اقدامی بی‌سابقه در حالی که شاخص آلودگی هوا ۱۱۹ بود جلسه کمیته اضطرار را تشکیل دادیم زیرا هیچ چیزی به اندازه سلامت مردم برای ما اهمیت ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز