خروج ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از سیستم اتوبوسرانی/ مردم دچار مشکل میشوند
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: برابر مصوبات در حال حاضر باید ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم، این درحالی است که اکنون فقط ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.
پیمان سنندجی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره نیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به اتوبوسهای جدید با بیان اینکه از ۶۵۰۰ اتوبوس فعال در سطح شهر تهران ۵۰ درصد را اتوبوسهای فرسوده تشکیل میدهند، گفت: این فرسودگی همه را دچار مشکل کرده است به صورتی که در برخی مواقع شاسی ماشین شکسته که چنین مواردی ایجاد مشکل میکند.
وی با تاکید براینکه اگر اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه نشود؛ مردم دچار مشکل میشوند، ادامه داد: برابر مصوبات در حال حاضر باید ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم، این درحالی است که الان تنها۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم.
سنندجی با یادآوری اینکه سال گذشته ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران داشتیم که ۱۰۰۰ دستگاه آن به دلیل فرسودگی و از کار افتادگی از سیستم اتوبوسرانی خارج شد، اظهار کرد: دولت باید سالانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل دهد که ۵۰۰ دستگاه برای نوسازی و ۵۰۰ دستگاه برای توسعه به کار گرفته شود، اما متاسفانه از سال ۸۹ به بعد حتی یک دستگاه اتوبوس هم به ما تحویل داده نشده و تنها شهرداری تهران اتوبوسهایی را خریداری کرده است که ۲ کابین بوده و مربوط به خطوط BRT هستند.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به استقبالی که مردم از این خطوط دارند، باید آنها را تقویت و نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوس شهر تهران اقدام شود.
سنندجی با بیان اینکه شهرداری وظایف خود را در این زمینه انجام داده است، افزود: با توجه به نیاز شهر تهران و عقبافتادگی در زمینه تزریق ناوگان اتوبوس، تهران با کمبود ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه شده است. همچنین باید ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را به دلیل فرسودگی از ناوگان خارج کنیم که در این صورت شهر تهران به ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.
وی تصریح کرد: ما در حال حاضر نسبت به بازسازی اتوبوسهای فرسوده اقدام میکنیم که در حقیقت بیفایده است. در نتیجه تنها راه، تزریق اتوبوس های جدید است و ما خواهش میکنیم، مسئولان برای تحویل اتوبوسهای جدید به ما برنامه ریزی کنند.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در پایان با تاکید براینکه برابر طرح جامع در تهران به ۳هزار دستگاه مینیبوس نیاز است، گفت: در حال حاضر تنها هزار دستگاه مینیبوس در شهر تهران وجود دارد که همه آنها بیش از ۲۰ تا ۳۰ سال عمر دارند.