مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش:
تحول و کار آمدی آموزش و پرورش با تکیه بر عقلانیت امکان پذیر است
![تحول و کار آمدی آموزش و پرورش با تکیه بر عقلانیت امکان پذیر است](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/ugzWXg63PmLu/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoRSukgvC1xAxNClpxs7OljTbYa86Ky9RQAK_N8JvD7_TH-lrXJMGggtNPKaWwoBFklPgerun0r2_WEgBsNovQcRq6xW1kord3hHVryWNteZi/%D9%85%D9%8A%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%88%D9%84%D8%AF-%284%29.jpg)
مشاور وزیر و مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول و کار آمدی آموزش و پرورش با تکیه بر عقلانیت امکان پذیر است.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید رحیم میرشاه ولد در جمع مدیران و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش سراسر هرمزگان افزود: قطعا توجه جدی و تمرکز بر شاخص های ارزیابی عملکرد به بهبود فرایندها در مدیریت منجر می شود و آنچه به عنوان محور کار در پروسه ارزیابی عملکرد مد نظر است تمرکز بر قانون و پرهیز از سلیقه محوری است.
وی تصریح کرد:در حوزه ارزیابی عملکرد با رعایت ضوابط و پرهیز از رویکرد انفعالی، باید مستقل عمل کرد و نباید برخی ملاحظات در بیان حقیقت تاثیر گذارباشد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر آموزشهای ضمن خدمت ویژه کارکنان خاطرنشان کرد:آموزشهای ضمن خدمت باید به شکل مستمر در دستور کارباشد و راهنمایان آموزشی از آخرین تحولات آموزشی اداری مطلع باشند.
به گفته میرشاه ولد درکنار دیدن نکات مثبت آنچه مهم است اینکه نقد سازنده و موثر نیز باید همواره مطرح باشد که این امر به معنی مچ گیری و برجسته نمایی نقاط ضعف نیست بلکه هدف اصلاح امور است. وی همچنین گفت:ملاک های تشویق و صدور تقدیرنامه مشخص است و نباید با کلی نگری بهانه های جزیی از این ظرفیت استفاده کرد.
مشاوروزیرآموزش و پرورش همچنین تاکید کرد:کارشناسان و مسوولان ارزیابی عملکرد باید به عنوان چشم بیدار مجموعه به دقت و بدون هرگونه ملاحظه ای درچارچوب قانون به انعکاس موارد بپردازند و جایگاه مهم خود را مد نظر داشته باشند.