خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی:

طلاق به یک آسیب اجتماعی بدل شده‌است

طلاق به یک آسیب اجتماعی بدل شده‌است
کد خبر : ۲۹۴۲۸۲

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: طلاق دیگر یک مشکل فردی نیست و به دلیل روند رو به رشد آن به یک آسیب اجتماعی بدل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مجید رضازاده در مراسم امضای سند همکاریهای مشترک بین قوه قضاییه و سازمان بهزیستی برای پیشگیری از وقوع جرم گفت: شرایط طلاق دیگر یک مشکل فردی نیست و به دلیل روند رو به رشد آن به یک آسیب اجتماعی بدل شده است، از این رو باید پا را فراتر بگذاریم و نگاه همه‌جانبه به این پدیده داشته باشیم.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر همکاری‌های بین‌بخشی در این زمینه گفت: قوه قضاییه از سازمانهایی است که در این زمینه صاحب نظر بوده است که البته بار خیلی از این آسیب‌ها وقتی به جرم تبدیل می‌شود، بر دوش  قوه قضاییه است.

وی افزود: ما اگر طلاق را به عنوان معضل اجتماعی می‌بینیم، باید به صورت سیستم اجتماعی به آن نگاه کنیم و برای پیشگیری از آن مطالعات زیادی داشته باشیم. به همین منظور لازم است؛ افراد از کودکی مورد آموزش قرار بگیرند.

وی افزود: علاوه بر این موضوع در مرحله ازدواج به همراه مشاوره‌های ازدواج و بعد از آن با ادامه مشاوره می‌توان از طلاق پیشگیری کرد. برنامه‌هایی نیز باید برای بعد از طلاق در نظر بگیریم تا این امر با آسیب‌هایی کمتری همراه باشد.

رضازاده افزود: مشاوره در مراکز طلاق افزایش داشته و برنامه‌هایی در مراکز پیشگیری از طلاق اجرا می‌شود.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: فرآیند همکاری بین دستگاههای قوه قضاییه و سازمان بهزیستی تهیه شده و به مرحله اجرا رسیده است، از این رو با اجرای چنین طرحهایی به خصوص در استانها شاهد موفقیتهایی بوده ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز