خبرگزاری کار ایران

در همایش فعالان اجتماعی و سلامت شهرستان تهران مطرح شد

آمارگیری از صنوف مرتبط با سلامت و بهداشت در دستور کار فرمانداری/ تاکید بر پوشش بیمه زنان آسیب‌پذیر

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران گفت: باید طرح آمار گیری مناسبی در مقوله صنوفی که با سلامت و بهداشت مردم در ارتباط است در دستور کار فرمانداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی – انتظامی فرماندار تهران در همایش فعالان اجتماعی و سلامت شهرستان تهران که صبح امروز در محل فرمانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: دیروز تهران شاهد تشییع پیکر پاک270 شهید بود که مظهر و نماد ایثار بودند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: قرار بود این همایش زودتر از این زمان برگزار شود، اما به هر صورت برگزاری آن را در این زمان به فال نیک می‌گیریم.

معاون سیاسی – انتظامی فرماندار تهران ادامه داد: افرادی که در این همایش حضور دارند نماد اثرگذارترین افرادی هستند که در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت مردم فعالیت می‌کنند.

ناصربخت اضافه کرد: معتقدیم تهران ظرفیت بسیار ارزشمند و مناسبی دارد که همه دستگاه‌ها با همکاری هم باید برای حل مشکلات این شهر اقداماتی را صورت دهند.

وی با بیان اینکه نظام هم به دنبال اجتماعی کردن موضوعات است، اظهار داشت: همه باید به این سمت بروند تا این توانایی به وجود آید که بر مشکلات فائق آییم.

ناصربخت با تاکید بر اینکه معتقدم مشکلات تهران نمی‌شود توسط یک دستگاه یا مجموعه مورد حل و فصل قرار گیرد گفت: برای حل مسائل باید از ظرفیت فکری افراد توانمند استفاده کرد.

معاون سیاسی – انتظامی فرماندار تهران ادامه داد: پیشنهاد من این است که این نشست به صورت دوره‌ای برگزار شود. نگاه تک‌بعدی به مسائل تهران چاره اصلی کار نیست و از این منظر امیدوارم حرکتی که شروع شده استمرار یابد.

در ادامه این مراسم مروستی رئیس اداره اجتماعی فرمانداری تهران به تشریح برخی از اقدامات انجام شده توسط فعالان اجتماعی و سلامت شهرستان تهران در سال 93 پرداخت و گفت: سال گذشته اقداماتی از جمله حل مشکل استیجاری و فرسوده بودن مراکز بهداشتی – درمانی، پیگیری دفع غیربهداشتی فاضلاب به جوی آب کوچه و خیابان، تخصیص اعتبارات بهداشتی و درمانی، آموزش باروری جنسی در جوانان، برگزاری جلسات در ارتباط با کیفیت نان با توجه به اختصاص یارانه به نان انجام شد.

رئیس اداره اجتماعی فرمانداری تهران همچنین تکثیر CDهای تیزرهای نمک به تعداد 2 هزار مورد در میان مهدکودک‌ها،روستامهدها و مدارس سطح شهر تهران و آموزش کارگران در تعدادی از کارخانجات بزرگ، تشکیل ستاد مبارزه با حیوانات موذی، تشکیل کمیته تخصصی پیشگیری از مصرف دخانیات و پیگیری مستمر آن و همچنین کشف گوشت قرمز و گوشت مرغ غیرمجاز و بازدید از مرکز بهداشت جنوب تهران از دیگر اقدامات انجام شده این فعالان به شمار می‌رود.

مروستی همچنین با اشاره به انتظاراتی که از فعالان اجتماعی و سلامت شهرستان تهران می‌رود گفت: برگزاری جلسات آموزشی جهت رفع چالش‌های مالیاتی سازمان‌های مردم‌نهاد تا قبل از اتمام تیرماه، پیگیری و اجرای طرح فوریت‌های شهرستان تهران، پیگیری سوادآموزی کودکان بازمانده از تحصیل، پیگیری مشکلات زنان آسیب‌پذیر شهرستان که این مورد شامل حل مشکلات NGOهای خدمات‌رسان به این اقشار، پیگیر موضوع شناسنامه دار کردن و پوشش بیمه ای این زنان و حمایت از کودکان، برنامه ریزی در حوزه متکدیان و کارتون خوابها، پیگیری موضوع حاشیه نشینی و مساکن غیر رسمی  ومناطق ویژه و بی دفاع شهری را از جمله این انتظارات عنوان کرد.

رئیس اداره اجتماعی فرمانداری تهران خطاب به فعالان اجتماعی و سلامت شهرستان تهران بر لزوم پیگیری مشکلات بهداشتی تهران تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که شما بر اعمال نظارتهای بیشتر جهت کاهش استفاده از مواد افیونی و دخانی اعمال نظارتهای بهداشتی بر مراکز عرضه گوشت و مرغ به کمک اداره دامپزشکی، پیگیری مشکلات زیست محیطی این شهرستان، پیگیری موضوع تغذیه سالم در شهروندان واجرایی کردن سند تغذیه ، حل مشکلات مراکز بهداشتی در خصوص ساختمانهای وقفی واگذار شده به آنها و برنامه ریزی در حوزه جوانان و حمایت از حقوق شهروندی دقت بیشتری داشته باشیم.

در این مراسم فعالان اجتماعی و سلامت شهرستان تهران به بیان نظرات خود پرداختند و فرماندار تهران در جمع بندی این جلسه گفت: ادراه اجتماعی فرمانداری پیگیری کند که در سطح محلات کارگروههای تخصصی تشکیل شود و جمع بندی این کارگروهها مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار تهران همچنین درباره عدم آمارهای جدید در خصوص صنوف گفت: باید طرح آمار گیری مناسبی در مقوله صنوفی که با سلامت و بهداشت مردم در ارتباط است در دستور کار قرار گیرد.

ناصربخت با اشاره به بازدید از مرکز پرنیان(مرکز حمایت از زنان آسیب پذیر) گفت: خوشبختانه یک گروه خیر در این ارتباط پیدا شدند تا اقدامات و کمکهای خیرین را به سمت این مرکز سوق دهند 555 نفر در طول 5 سال گذشته در این مرکز تشکیل پرونده داده اند و مشخص شد که بیش از 40 درصد این افراد زنان شوهر دار هستند و 7 درصد از آنها اظهار کرده اند که شوهر ندارند و 52 درصد هیچ اظهار نظری نکرده اند.

کد خبر : ۲۸۴۵۳۱