خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

نظارت ضعیف شورا بر شهرداری به دلایل سیاسی برمی‌گردد

نظارت ضعیف  شورا بر شهرداری به دلایل سیاسی برمی‌گردد
کد خبر : ۲۸۴۱۲۰

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در بعد نظارت دچار ضعف هستیم، اظهار کرد: از بدو ورود به شورا نظارت را سیاسی دیدیم و به همین دلیل نظارتمان بر شهرداری ضعیف بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل دوستی در نطق پیش از دستور خود در یک صدو شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به جز تحریمها عامل دیگری که ما را درگیر کرده، مسئله یارانه‌ها است؛ افزود: امروز دولت باید 42 هزار میلیارد دلار هزینه  کند و پولی که باید صرف امور عمرانی، تولید، اشتغال و... شود به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هیچ تولیدی در کشور صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز همه زحمتکشان نظام بدون هیچ حاشیه‌ای به دولت کمک کنند که این دو پدیده حل شود و همچنین در شناسایی افراد آسیب‌پذیر به دولت کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از پرداخت 42 هزار میلیارد تومان صرفنظر کند، گفت: مصرانه از دولت خدمتگزار می‌خواهم که نسبت به موضوع یارانه‌ها فکری کند، چرا که ادامه این روند نوعی فرصت‌سوزی است.

دوستی در ادامه در خصوص ارزیابی از عملکرد شورا گفت: 2 سال از عمر شورا می‌گذرد و باید نقاط ضعف و قوتمان را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در استراتژی که برای شورای شهر تعریف کردند، وظیفه شوراهای اسلامی سراسر کشور را هدایت، حمایت و نظارت بر مدیریت شهری خواندند.

عضو کمیسیون حمل و نقل ادامه داد: معتقدم در حوزه هدایت و حمایت شهرداری، شورا دریغ نکرده است و هر دو جریان شورا به شهرداری در این خصوص کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بعد نظارت دچار ضعف هستیم، اظهار کرد: از بدو ورود به شورا نظارت را سیاسی دیدیم و به همین دلیل نظارتمان بر شهرداری ضعیف بوده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: علت اصلی ضعف نظارت شورا فقدان قانون، نداشتن عملکرد و انگیزه قوی و مقاومت یا عدم پذیرش مدیریت شهری است.

دوستی با اظهار امیدواری نسبت به پررنگ شدن نظارت در 2 سال باقی مانده از عمر شورا گفت: متاسفانه مدیریت شهری فکر می‌کند، ما به دنبال مچ‌گیری هستیم اما وظیفه همه ما شفاف‌سازی امور در شهرداری تهران است.

عضو کمیسیون حمل و نقل با بیان اینکه در جهان کنونی شهرها و پایتخت‌هایی مطلوب محسوب می‌شوند که 4 مولفه اصلی داشته باشند، گفت: این 4 مولفه عبارتند از فرودگاه، مترو، یادمان یا برج شهر، مراکز تفریحی و هتل‌ها.

وی گفت: معتقدم در رابطه با موضوع فرودگاه‌ها نمی‌توانیم، در بین پایتخت‌های کشورهای توسعه‌یافته قد علم کنیم، از همین رو از وزیر شهرسازی می‌خواهم به این موضوع و خصوصاً فرودگاه امام خمینی توجه ویژه داشته باشند چرا که فرودگاه‌ها دروازه ورودی کشورها هستند.

عضو کمیسیون حمل و نقل با تاکید بر اینکه شهردار تهران در خصوص مترو زحمات زیادی کشیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر خط مترو در شهر تهران در حال احداث است.

دوستی افزود: در خصوص مراکز تفریحی و هتل‌ها در میان کشورهای توسعه‌یافته کارنامه مطلوبی نداریم و اگر در 2 سال باقی مانده به این این چهار مولفه بپردازیم و آنهارا به سر منزل مقصود برسانیم، آنگاه می‌توانیم بگوییم پایتختی سبز و مطلوب داریم.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز