خبرگزاری کار ایران

زرافشان اعلام کرد:

آغاز دریافت فرم «ارجاع به پایگاه‌های سنجش سلامت» از خرداد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی سناد انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز، گفت: در پروژه مهر و برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۵ هزار مدرسه باید آماده سازی شود.

زرافشان افزود: پروژه مهر یک پروژه بزرگ ملی است که برای آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها است.

وی گفت: معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مسوول اداره و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: اجرای پروژه مهر و پی گیری فرایند آماده سازی مدارس برای شروع هرچه با شکوه‌تر سال تحصیلی از دیگر ماموریت‌های این معاونت می‌باشد.

زرافشان گفت: با توجه به ثبت نام بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در مدارس سراسر کشور، دستورالعمل ثبت نام سال جاری، هفته قبل به همه استان‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه زمان شروع ثبت نام از ابتدای خرداد است افزود: از برنامه‌های خوب آموزش و پرورش در چند سال اخیر غربالگری دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه به جهت بررسی مسائل دیداری، شنیداری و صحت و سلامت در موضوع یادگیری است و بر همین اساس در صورت نیاز دانش آموزان برای پی گیری مراحل درمان، آن‌ها را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.

زرفشان افزود: با آغاز زمان ثبت نام، دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی با توجه به اجرای طرح سنجش و لزوم مراجعه به پایگاه سنجش سلامت، به همراه اولیای خود به مدارس مراجعه و نسبت به دریافت فرم ارجاع به پایگاه‌های سنجش سلامت اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان سایر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی، بعد از پایان امتحانات و در خرداد آغاز می‌شود افزود: برای ثبت نام، حضور اولیا فقط در پایه‌های ورودی الزامیست و در سایر پایه‌ها کار ثبت نام دانش آموزان توسط مدیر و معاونین مدرسه انجام می‌شود.

زرافشان افزود: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی سناد انجام می‌شود و سعی شده مراجعه حضوری اولیا و دانش آموزان را در مدرسه به حداقل برسانیم.

کد خبر : ۲۷۷۹۲۲