خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با ایلنا:

اعلام میزان خسارت زلزله کاشمر در هفته آینده/ ۴۶نفر به مراکز درمانی منتقل شدند

معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه زلزله کاشمر تلفاتی نداشته است، گفت: تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده‌اند و خسارات وارد شده به این شهر در حال بررسی است.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت کاشمر پس از وقوع زلزله گفت: معمولا در زمان وقوع زلزله افراد دچار دستپاچگی می‌شوند و بر اثر استرس رفتارشان غیرقابل کنترل می‌شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۴۶ نفر به دلیل جراحت‌های سطحی و مشکلات روحی و روانی به درمانگاه منتقل شدند که به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

اکبرپور با اشاره به اینکه خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته، گفت: تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده‌اند و خسارات وارد شده به این شهر در حال بررسی است و جزییات خسارات وارد شده تا یک هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابنیه و منازل مسکونی در کاشمر خسارات زیادی ندیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استاندار، بخشدار، هلال احمر و بسیج در کاشمر حضور دارند و در حال ارزیابی منطقه هستند.

گفتنی است؛ زلزله‌ای به بزرگی ۵/۲ ریش‌تر حدود ساعت دو بامداد چهارشنبه شهر کاشمر در جنوب خراسان رضوی را لرزاند.  شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع شده است.

کد خبر : ۲۷۵۲۲۶