خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار در دستور کار استانداری تهران است

توسعه متوازن و توجه به مناطق کم برخوردار در دستور کار استانداری تهران است
کد خبر : ۱۵۴۸۷۴۲

استاندار تهران یکی از مشکلات استان را عدم توسعه متوازن امکانات و غفلت نسبت به مناطق کم برخوردار دانست و گفت: توجه جدی به این موضوعات در دستور کار استانداری تهران قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، محمد صادق معتمدیان در دیدار صمیمانه با سردار قربان محمد ولی زاده، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و جمعی از فرماندهان نواحی که در استانداری برگزار شد، نقش سپاه در ابعاد مختلف کشور را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: سپاه با ارائه خدمات ویژه در حوزه‌های عمرانی، سازندگی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تجربیات ارزنده در موضوعات مختلف، جایگاهی ویژه ای در کشور و عرصه‌های بین المللی دارد.

استاندار تهران، سپاه را از ابزارهای مهم ارتباط با مردم و همکاری و حمایت این مجموعه را ارزشمند و با اهمیت دانست و گفت: هر کجا که شاهد حضور با انگیزه سپاه بودیم، در آن عرصه موفقیت حاصل شده است، در ایام کرونا دیدیم چگونه با همت و تلاش سپاهیان عزیز، بیمارستان‌های صحرایی در کمترین زمان ممکن تجهیز و برپا می‌شد و مدیریت صورت می گرفت، همچنین در حوادث طبیعی سال ۱۴۰۱ و وقوع زلزله، سپاه و بسیج نقش بی بدیل و اثر گذاری را ایفا کردند و امروز در حوزه‌های علمی نیز نقش آفرینی بسیجیان و موفقیت‌های آنان را نظاره می‌کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه در مسائل استان تهران شاهد دوگانگی و مرز پیشرفت و بی توجهی هستیم، افزود: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی ما در این حوزه، توسعه متوازن می‌باشد و معتقد هستیم، اگر بنا بر توسعه استان است باید بر اساس شاخص باشد و هر کجا عقب افتادگی وجود دارد بر آن منطقه متمرکز شویم، در حال حاضر اعداد و ارقام نشان می‌دهند عمده شاخص عقب ماندگی و پایین‌تر از شاخص کشوری در شهرستان‌های استان تهران است.

وی عنوان کرد: برخی موضوعات در آستانه بحران و برخی موارد مثل چالش آب و اقلیم در استان تهران فوق بحرانی هستند و اگر تدبیر جدی نداشته باشیم باید این موارد را به عنوان ابر چالش بدانیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اعتبارات استانی برای اتمام کارهای نیمه تمام کافی نیست، بیان کرد: مسائل استان تهران باید در سطح ملی بررسی شوند.

معتمدیان با اظهار تأسف از اینکه استان تهران کمترین پروژه ملی را دارد، گفت: اعتبارات تملک دارایی استان تهران ۲,۲۰۰ میلیارد تومان است و با دو همت و ۲۰ درصد جمعیت کشور نمی‌شود توسعه و عقب ماندگی‌ها را جبران کرد، لذا ضروری است پروژه‌ها در سطح ملی مورد بررسی قرار بگیرند و وزارتخانه‌ها را پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به سه تجربه گذشته در سمت استانداری و پرداختن به نظام مسائل شهرستان‌ها، اظهار کرد: برای خدمت به مردم بن بست نمی‌شناسیم، از مشکلات نمی‌ترسیم و فرار نمی‌کنیم، بلکه نظام مسائل را بر اساس اولویت‌ها جمع آوری و در معاونت‌های تخصصی با ارائه راهکار، تدوین برنامه و تأمین منابع حل می‌کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات فقط مربوط به پول نیست و بعضاً با بحران تصمیم گیری مواجه هستیم، گفت: مدیران باید شجاع باشند و تصمیم گیری کنند، نباید مردم را بلاتکلیف گذاشت، مطالبات بر حق صنفی آنان مثل برخی تعاونی‌ها باید پاسخ داده شود.

معتمدیان یکی از موضوعات مهم برنامه‌های استانداری تهران را تشکیل کمیته‌های رصد و پایش در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند چرا که ما مدیون مردم هستیم و مهم‌ترین موضوع ما سرمایه اجتماعی و رضایتمندی آنان است که با کار میدانی و جهادی و تلاش شبانه روزی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز