خبرگزاری کار ایران

تدوین شناسنامه عملیاتی برای ایستگاه‌های مترو تهران

تدوین شناسنامه عملیاتی برای ایستگاه‌های مترو تهران
کد خبر : ۱۵۴۸۳۲۰

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همزمان با هفته پدافند غیرعامل از تدوین شناسنامه‌های عملیاتی برای ایستگاه‌ها و مطالعات پدافند غیرعامل خطوط متروی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، حسین امیراحمدی گفت: پدافند غیرعامل، به عنوان یک ضرورت در افزایش تاب‌آوری شهری و تضمین ایمنی جامعه، نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت عمومی ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: ثبت دقیق جزییات ایمنی، ورودی و خروجی‌های اضطراری، سیستم‌های اطفای حریق و نقاط بحران‌خیز پیرامونی ایستگاه‌ها در این شناسنامه‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا در مواجهه با بحران‌ها عملکردی کارآمد داشته باشیم.

امیراحمدی ادامه داد: تدوین شناسنامه‌های عملیاتی برای ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و ساختمان‌های ستادی، گام دیگری است که در این جهت برداشته شده است.

وی اظهار کرد: متروی تهران و حومه به عنوان یکی از شریان‌های حیاتی حمل‌ونقل در پایتخت، همواره به این مهم توجه کرده و تلاش می‌کند با بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، بسترهای ایمنی را برای تمامی شهروندان فراهم آورد.

امیراحمدی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه طی سال گذشته اقدامات متعددی برای شناسایی و کاهش نقاط مخاطره‌آمیز انجام داده است، افزود: ما با بهره‌گیری از نظارت مستمر و شناسایی نقاط حادثه‌خیز طبیعی و انسان‌ساخت در کلیه خطوط مترو، همواره در جهت رفع آنها برنامه ریزی و اقدام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همکاری نزدیکی با سازمان‌های مرتبط مانند آتش‌نشانی و ستاد بحران مناطق شهرداری تهران داریم که در قالب بازدیدهای مشترک از ایستگاه‌ها و ارزیابی وضعیت ایمنی، امور مرتبط با پدافند غیرعامل در مترو پیگیری می‌شود.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه اجرای مانورهای دوره‌ای نیز در دستور کار مترو تهران قرار دارد، گفت: برگزاری مانورهایی چون مواجهه با سیل و آبگرفتگی و همچنین مانور اختلال در عملکرد پست‌های برق، از جمله اقداماتی بوده که به منظور آمادگی کامل در شرایط بحرانی در متروی تهران انجام شده است.

امیراحمدی در ادامه اضافه کرد: مطالعات پدافند غیرعامل خطوط هفتگانه مترو نیز به مشاور مورد تایید سازمان پدافند سپرده شده و تاکنون نتایج خطوط شهری دریافت شده که امیدوارم که با تلاش‌های مستمر در زمینه ارتقای سطح پدافند غیرعامل در متروی تهران، شاهد محیطی امن‌تر و آرام‌تر برای همه شهروندان باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز