خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

براساس گزارش‌های دریافتی، بودجه اورهال قطارهای مترو به طور کامل پرداخت نشده است

براساس گزارش‌های دریافتی، بودجه اورهال قطارهای مترو به طور کامل پرداخت نشده است
کد خبر : ۱۵۴۸۰۵۱

عضو کمیسیون شورای شهر تهران درباره استخدام نیرو در شرکت بهره‌بردار مترو گفت: مقررات و ضوابط لازم در مورد جذب نیرو تعریف شده است و اگر شهرداری اجازه‌ای به شرکت برای تامین کسری راهبر داده است، باید این مقررات رعایت شود.

سید جعفر تشکری هاشمی، عضو کمیسیون شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بودجه اورهال قطارهای مترو گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای تعمیرات واگن‌ها این بوده است که بودجه پیش‌بینی شده به صورت یک دوازدهم داده شود؛ یعنی هر ماه یک دوازدهم بودجه مصوب به شرکت مترو داده شود تا بتوانند دستمزدهای تعمیرات و خریدهای قطعات آنی و موارد مورد نیاز جاری را تهیه کنند.

وی ادامه داد: آن چیزی که ما از گزارشات دریافتی مشاهده کرده‌ایم، این است که این عدد به طور کامل از سوی شهرداری تهران پرداخت نشده است و کمتر از آن چیزی که ما مصوب کرده‌ایم داده شده است، اما با توجه به اهمیتی که دارد این موضوع را به شهرداری تذکر داده و پیگیری می‌کنیم تا شهرداری تهران این مبالغ مصوب را پرداخت کند تا شرکت به لحاظ هزینه دچار مشکل نشود.البته در شرکت مترو تلاش‌های خوبی برای انجام تعمیرات در حال انجام است.

عضو شورای شهر تهران گفت: اقداماتی توسط کارخانه واگن‌سازی مترو در حال انجام است و اینکه می‌گوییم بودجه به اندازه کافی داده نشده است به منزله کار نکردن دوستان نیست، اما باید به هر شکل هم بودجه را به صورت کامل پرداخت کنند و هم حمایت جدی‌تری داشته باشند به ویژه در اقلامی که وارداتی است تا شرکت مترو دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشد.

تشکری‌ هاشمی در پاسخ به این سوال که با وجود برخی ادعاها در زمینه استخدام راهبران قطار در متروی تهران، آیا اعضای شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل شورا در زمینه استخدام نیروها در شرکت بهره‌برداری مترو به عنوان راهبر نظارت خواهد کرد؟ گفت: شرکت بهره‌برداری مترو آیین‌نامه استخدامی دارد که طبیعتا این آیین‌نامه‌ها در چارچوب مصوبات مجامع خودشان به تصویب رسیده‌اند و باید در همان چارچوب کار کنند، چراکه شرکت هستند و شرکت‌ها استخدام‌شان مانند استخدام شهرداری یا دستگاه‌های دولتی نیست و باید براساس مقررات خودشان پیش بروند. در این مقررات، ضوابط لازم در مورد جذب نیرو تعریف شده است و اگر شهرداری اجازه‌ای به شرکت برای تامین کسری راهبر داده است، باید حتما این مقررات رعایت شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین راهبران باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه دستورالعمل مصوب وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور را دارند که باید براساس آن دستورالعمل برای جذب عمل کنند، لذا طبیعتا دوستان در شرکت بهره‌برداری موظف به رعایت این موضوع هستند و اگر ما به فرض سوء جریانی را ببینیم حتما به عنوان شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز