خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

حضور ۱۱۲ هزار و ۵۶۶ تبعه غیرمجاز در تهران/ بررسی کارشناسی طرح «بیمه طلاق»

حضور ۱۱۲ هزار و ۵۶۶ تبعه غیرمجاز در تهران/ بررسی کارشناسی طرح «بیمه طلاق»
کد خبر : ۱۵۴۶۶۸۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: در شهر تهران بیش از ۴۵۰ هزار و ۲۶۲ تبعه مجاز و ۱۱۲ هزار و ۵۶۶ تبعه غیرمجاز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل نیکوکار در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد درباره گزارش عملکرد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: حدود ۱۲ کارگروه اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در تهران از باب کمک به تولید تشکیل شده و با همکاری استانداری و اداره کل صنایع و معادن استان تهران و بخش بازرگانی تشکیل جلسه می دهد و این جلسات درخصوص رفع مشکلات ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما حامی تولید و تجارت هستیم و منشا این کارگروه‌ها به این منظور است. رصد تبلیغات در صدا و سیما و فضای مجازی از دیگر اقدامات ما است. همچنین کارخانه های تولید موتورسیکلت را رصد می کنیم که چنانچه به تعهدات عمل نکنند و منجر به تولید پرونده در استان تهران شده باشد تذکرات لازم داده می شود.

وی ادامه داد: سیمای جرایم درخصوص جرایمی است که پرتکرار در شهر تهران هستند. بالاترین جرمی که واقع شده سرقت تعزیری است البته این جرم نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.براساس مصوبه چهارم شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم همکاری با سایر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

وی درباره جرایم پرتکرار در شهر تهران گفت: کلاهبرداری و توهین به اشخاص از جرایم پرتکرار است. تحصیل مال نامشروع ضرب و جرح، خیانت در امانت و تهدید افترا نیز در این زمره قرار می گیرد. همچنین در شهرستان‌ها نیز سرقت مستوجب تعزیر، توهین ضرب و جرح عمدی کلاهبرداری، تهدید تحصیل مال از طریق نامشروع جزو جرایم پرتکرار است.دادگستری استان تهران با نهادهای ارفاقی به محکومان جرم سرقت مخالفت می کند و موافق نیست.در مورد آنها با پابند الکترونیک نیز موافقت نمی کنیم.

 وی گفت: براساس دستور دادستانی به مجرمانی که سابقه تکرار جرم داشتند و مورد بررسی قرار گرفته اند و محکومیت شان به پایان رسیده برای کنترل آنها پابند الکترونیکی استفاده می شود.

وی درباره اتباع بیگانه گفت: اتباع بیگانه برای میزبان‌، فرصت و تهدید است در شهر تهران بیش از ۴۵۰ هزار و ۲۶۲ نفر اتباع مجاز وجود دارد و ۱۱۲ هزار و ۵۶۶ نفر غیر مجاز هستند براساس آمارهای رسمی در استان تهران یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹ نفر تبعه مجاز و  ۳۰۳ هزار و ۲۵۲ نفر نیز غیرمجاز هستند. این آمار براساس اداره کل اتباع استانداری تهران است هزار و ۲۴۵ نفر تبعه افغانستان در زندان استان تهران هستند ۴۲۳ نفر از این افراد نیز به جرم سرقت در زندان هستند. در وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت و استانداری تهران کار ساماندهی اتباع بیگانه را پیگیری می کنند.

نیکوکار درباره بکارگیری اتباع گفت: بکارگیری اتباع مطابق قانون کار جرم است اداره کار مسئول است به اینها مجوز کار بدهد. اداره کل اتباع و اداره کار در حال بررسی هستند تا به این افراد طبق شرایط مشخص مجوز کار داده شود.

وی درباره راه اندازی مراکز مشاوره خانواده گفت: درباره طلاق توافقی دادگستری موظف‌ شده مراکز مشاوره را راه اندازی کند تا در این زمینه اقدامات لازم انجام شود در حال حاضر ۳۳ مرکز در تهران با ۱۶۵ مشاور و در استان ۱۶ مرکز با ۸۰ مشاور فعالیت می کنند.

نیکوکار تصریح کرد: کامل نبودن آموزش های پیش از ازدواج و کسب نکردن مهارت‌های ارتباطی در خانواده از موضوعات اصلی ما است که باعث بروز مشکلاتی در بعد از ازدواج می شود. وظیفه آموزش به وزارت بهداشت واگذار شده که به خوبی انجام نمی شود.

وی درباره طرح بیمه طلاق که توسط رئیس سازمان بهزیستی مطرح شده است، گفت: این طرح به طور کامل کارشناسی نشده است به تازگی در اختیار قوه قضاییه گذاشته شده است و بناست کارهای کارشناسی درخصوص این طرح انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: در ۲۱ عنوان بیش از ۲۵۰ میلیون پیامک هشداری برای هموطنان ارسال شده است.

نیکوکار درباره ترنس ها گفت: باید بپذیریم این افراد هر چند اندک از جامعه ما هستند که به اختلال هویت جنسیتی دچارند. جلسات آموزشی برای این افراد و دستگاههای متولی برگزار شده است در مرکز رصد آسیب‌های شهر تهران این موضوع مطرح شده و قرار است ساماندهی در این خصوص صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد کودکان اتباع بیگانه هستند.او درباره قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: این قانون بعد از تلاطم بسیار توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و ابلاغ شد. این قانون در حوزه اموال غیرمنقول یک نظام جامع را دارد. ۵ آیین نامه این قانون مربوط به قوه قضاییه است. ساماندهی اسناد غیررسمی از موارد مهم این قانون است. زمان اجرای این قانون از دوم تیرماه ۱۴۰۳است تبصره این قانون در مورد اسناد حدنگاری شده است. از این تاریخ به بعد این اسناد حدنگاری شده قابلیت معامله با اسناد غیر رسمی را ندارند. سازمان ثبت اسناد تلاش می کند که از این تاریخ افراد و مشاوران املاک ار سامانه‌های لازم استفاده کرده تا از نوشتن اسناد غیر رسمی جلوگیری شود. به هزار و ۷۰۵ مشاور املاک در شهر تهران آموزش داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران درباره تصادفات گفت: باتوجه به آمار دریافت شده ۹.۳ درصد کاهش فوتی در تصادفات در استان تهران داشته ایم. اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته تا این آمار فوتی کاهش پیدا کند البته آمار مجروحان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی درباره بلندمرتبه سازی در حریم فرودگاه تهران گفت: جلسه ای در سال گذشته با سه منطقه شهرداری تهران داشته ایم.در گزارشی که ما از شهرداران دریافت کرده ایم چنین مواردی اعلام نشده است و چنانچه مستنداتی در این زمینه وجود دارد به ما ارائه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز