خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

۱۹ برابر میانگین کشوری در استان تهران تراکم جمعیت داریم

۱۹ برابر میانگین کشوری در استان تهران تراکم جمعیت داریم
کد خبر : ۱۵۴۶۱۵۱

گفت: ۱۹ برابر میانگین کشوری، در استان تهران تراکم جمعیت داریم. اتباع و جمعیت شناور هم وجود دارند و زیرساخت‌های ما تناسبی با این جمعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد صادق معتمدیان در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت: امیدوارم مجری خوبی برای اجرای برنامه های دولت چهاردهم در این استان باشم.

وی با اشاره به شهرستانهای استان تهران ادامه داد: حضورهای میدانی در شهرستان‌های استان در اولویت ما خواهد بود. توسعه متوازن در استان دنبال خواهد شد تا امکانات عادلانه توزیع شود و شکاف در توزیع امکانات در استان کاهش یابد. به مناطق کم برخوردار اهمیت می‌دهیم.

استاندار تهران با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی و عمرانی در تهران هستیم تصریح کرد: همچنین دنبال بهبود شاخص‌های استان تهران هستیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود. ۱۴۵۰ طرح ناتمام در استان وجود دارد که دنبال تکمیل آن‌ها خواهیم بود. وضعیت مناسبی در زمینه شاخص‌های درمانی و بهداشتی در استان نداریم و باید تلاش شود تا ۲۶ طرح در این زمینه تکمیل شود. چالش‌های آبی استان را باید حل و طرح‌های نیمه تمام آبی را تکمیل کنیم.

معتمدیان گفت: باید مشکلات دیگر استان از جمله حمل و نقل عمومی، ترافیک، فاضلاب و حاشیه‌نشینی را با استفاده از ظرفیت نخبگان استان حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ برابر میانگین کشوری، در استان تهران تراکم جمعیت داریم. اتباع و جمعیت شناور هم وجود دارند و زیرساخت‌های ما تناسبی با این جمعیت ندارد. باید شهرک‌های صنعتی را براساس مسیر قانونی به شهرک‌های خصوصی تبدیل کنیم و نظارت دولت را بر آن‌ها افزایش دهیم.البته آمار دقیقی از میزان جمعیت کار این شهرک‌ها نداریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی باید ساماندهی شوند. باید به صنایع دانش بنیان توجه کنیم. در بخش کشاورزی هم باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی استفاده کنیم. باید ۲.۵ تا ۳ میلیون جمعیت اتباع که حدود ۴۰ درصد آن‌ها غیرمجاز هستند، ساماندهی شوند. غیرمجازها  باید طرد شده و سایرین ساماندهی شوند.

استاندار جدید تهران با اشاره به نیروی متخصص در استان تهران گفت: استان تهران نیروی متخصص و نخبه و مراکز علمی متنوعی دارد و ما از نیروی انسانی متخصص که دل در گرو آبادانی کشور دارند، استفاده خواهیم کرد. گفتمان وفاق ملی دولت را اجرایی کرده و تلاش می‌کنیم وفاق ملی را در سطح استان براساس اشتراکات برقرار کنیم. در انتصابات براساس شاخص‌های اعلامی دولت چهاردهم عمل خواهیم کرد.

وی گفت: امنیت اولویت اول ما در تهران است و اجازه نمی‌دهیم مسایل اجتماعی به چالش‌های امنیتی تبدیل شود. با تعامل با مجلس شورای اسلامی، دنبال اجرای ابرپروژه‌های استان هستیم.

او با اشاره به صنایع گفت: توجه به صنایع آلوده و صنایع دانش بنیان از اولویت های ما است در حوزه کشاورزی با توجه به کمبود شدید آب قطعا استفاده از فناوری های نوین از اولویتها و برنامه های ما در بخش کشاورزی خواهد بود. همچنین از ظرفیت‌های دولت نیز در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث اجتماعی نیز همانطور که وزیر کشور اشاره کردند ساماندهی جمعیت اتباع بیگانه است با توجه به جمعیت دو و نیم تا سه میلیون نفره اتباع در تهران که بخش قابل توجهی از این افراد غیر مجاز هستند مهمترین سیاست ما طرد اتباع غیرمجاز از تهران است که مخاطرات امنیتی نیز طبیعتا در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای ما ایجاد کرده اند.

استاندار تهران با اشاره به سازمان ملی مهاجرت گفت: تشکیل این سازمان کمک قابل توجهی در جهت اجرای سیاست‌های حاکمیت در رابطه با اتباع خارجی در سطح کشور و به ویژه استان تهران انشالله خواهد داشت. ما تمام تلاشمان را می کنیم که بتوانیم در وهله اول همین مسائل و مشکلات را جمع بندی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها و شرایط جنگ ترکیبی که امروز علیه جمهوری اسلامی دشمنان ما راه انداختند مستلزم این هستیم که از ظرفیت های استفاده از ظرفیت نخبگان در سطح استان‌ استفاده کنیم. برای استفاده از ظرفیت نخبگان امیدواریم در استان تهران این شرایط را فراهم کنیم که از نیروی انسانی مستعد استان در جهت هم اندیشی و مشورت و هم در حوزه‌های اجرایی بتوانیم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: گفتمان مبتنی بر وفاق دولت را با تمام توان انشالله اجرایی خواهیم کرد و وفاق را در بین همه جریانات در سطح استان  بر اساس اشتراکاتی که وجود دارد ایجاد می کنیم طبیعتاً اختلاف نظر طبیعی است که باید باشد تمرکز ما در این شرایط با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری همکاری، انسجام، وحدت همدلی و در واقع وفاق به عنوان شعاری استراتژیک است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز