خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت ورود دستگاه‌های متولی برای تعیین‌تکلیف بازار شادآباد

ضرورت ورود دستگاه‌های متولی برای تعیین‌تکلیف بازار شادآباد
کد خبر : ۱۵۴۴۴۵۷

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ورود دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی برای تعیین تکلیف بازار شادآباد تاکید کرد.

«ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ضرورت آمایش سرزمین در شهر تهران و نقش شورای شهر و شهرداری تهران در این زمینه گفت: بحث آمایش یک بحث کلی است که هم در سطح ملی مطرح است و هم در سطح محلی. ما به سطح ملی آن قاعدتا کاری نداریم، اما در سطح محلی به این معنی است که پهنه کسب و کار، پهنه سکونت و پهنه اوقات و فراغت و ورزش و… مشخص باشد و در مجموع انواع و اقسام موضوعاتی که باعث می‌شوند زندگی در شهر جریان داشته باشد، تعریف شده باشد.

وی ادامه داد: براساس آمایش سرزمین مشخص می‌شود که به طور مثال در کدام مناطق قرار است صنف تعمیرکار مستقر باشد و کجا قرار است بازار مستقر شود. ما الان در شهر تهران در همه مناطق پاساژهای بزرگ داریم که اصناف مختلف هم دارد اما براساس آمایش سرزمین مشخص می‌شود که هر صنف کجا قرار است مستقر شوند. در حال حاضر چون این موضوع مشخص نیست یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث می‌شود در شهر تهران ترافیک داشته باشیم و با گره‌های ترافیکی مواجه باشیم، همین‌عدم آمایش سرزمین است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: طرح جامع تکلیف این موضوع را مشخص کرده است. همچنین در طرح‌های تفصیلی باید مقداری در این خصوص تاکید بیشتری صورت گیرد و از این به بعد برای دادن مجوز در سطح شهر بر این موضوع آمایش سرزمین توجه شود و این نکته خوبی بود که به نظر من سردار حسینی به درستی در صحن شورا به این موضوع اشاره کردند و متولی این موضوع نیز حوزه مدیریت شهری است.

امانی خاطرنشان کرد: البته این موضوع در حوزه مدیریت شهری دارای دو بخش است بخشی از آن را ما از گذشته به ارث برده‌ایم و باید آن را ساماندهی کنیم. شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل که در شهرداری تهران از ابتدا راه‌اندازی شده است با همین هدف بوده است که ما برخی از صنایع و مشاغل را که در مرکز شهر هستند و واقعا جای استقرار آن‌ها مرکز شهر نیست به بیرون از شهر منتقل کنیم و به حاشیه شهر و شهرک‌های اطراف تهران منتقل کنیم. پرترافیک‌ترین مناطق ما در تهران مناطق ۱۲ و ۱۶ هستند که ما حتی در آنجا بارانداز و انبارهای بزرگ داریم و متاسفانه بار به این باراندازها منتقل و از اینجا به سایر شهرهای کشور منتقل می‌شود. این روند اشتباه است و باید به این موضوعات توجه شده و برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آتش‌سوزی در بازار شادآباد گفت: درباره آتش‌سوزی در این بازار اطلاعات ما هم براساس توضیحاتی است که شهردار منطقه ارائه کرده است اما این بازار هم از همان مکان‌هایی است که بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمین ایجاد شده و به تدریج گسترش پیدا کرده است و تعداد زیادی از آن‌ها مجوز قانونی برای فعالیت‌شان ندارند و مهمتر از همه این است که این بازار ناایمن است و زیرساخت‌های ایمنی ندارند و متاسفانه این زیرساخت‌های ناایمن باعث شده که ما هر چند وقت یکبار در آنجا شاهد حوادثی باشیم که یکی از این حوادث هم اتفاقی بود که در هفته گذشته افتاد و منجر به این شد که جان سه نفر نیز از دست برود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبت‌های شهردار منطقه ۱۸ درخصوص بازار شادآباد گفت: این مشکلی نیست که فقط شهرداری تهران بتواند حل کند و نیاز به مداخله سایر سازمان‌ها و نهادها دارد و ضروری است. شهرداری تهران در همه دوره‌های مدیریت شهری علیرغم تلاش‌هایی که در این زمینه داشته، نتوانسته‌است آنجا را ساماندهی کند و ما هر چند وقت یکبار شاهد بروز این حوادث متاسفانه هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز