خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

هشدار درباره پیامک‌های جعلی واریز کمک معیشت/ چه اقداماتی بعد از نصب بدافزار روی تلفن همراه باید انجام شود؟

هشدار درباره پیامک‌های جعلی واریز کمک معیشت/ چه اقداماتی بعد از نصب بدافزار روی تلفن همراه باید انجام شود؟
کد خبر : ۱۵۴۲۵۴۰

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با ارائه هشدار درباره پیامک‌های جعلی واریز کمک معیشت اقدامات لازم در صورت نصب بدافزار بر روی تلفن همراه را تشریح کرد.

سرگرد جواد مختار رضایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پیامک‌هایی پیشگیرانه پلیس فتا درباره واریز کمک معیشت گفت: پلیس فتا برای پیشگیری از برداشت های غیرمجاز از طریق پیامک‌های واریز بسته کمک معیشتی و ... چند توصیه کلیدی دارد از جمله اینکه شهروندان باید از معتبر بودن پیامک اطمینان کامل را داشته باشند؛ پیامک‌های رسمی از سوی نهادهای دولتی همواره از شماره‌های معتبر و رسمی (دارای سرشماره اسمی) ارسال می‌شوند. بنابراین پیام‌هایی که از شماره‌های ناشناس یا شخصی (حتی نزدیکان و مخاطبین) ارسال می‌شوند، مشکوک بوده و نباید به آنها اعتماد کرد.

وی ادامه داد: در صورت دریافت پیامک‌های با شماره ناشناس هموطنان باید دقت داشته باشند که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس پرهیز کنند، چراکه پیامک‌های کلاهبرداری اغلب شامل لینک‌هایی هستند که کاربر را به سایت‌های جعلی هدایت می‌کنند. بنابراین باید از کلیک بر روی این لینک‌ها جداً خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا همچنین با اشاره به عدم افشای اطلاعات شخصی و بانکی گفت: به هیچ وجه اطلاعات شخصی، بانکی یا رمزهای کارت خود را از طریق پیامک یا تلفن ارائه ندهید. نهادهای رسمی هیچ‌گاه از شما درخواست اطلاعات محرمانه نمی‌کنند.

سرگرد مختار رضایی با اشاره به ارسال پیامک‌هایی مانند واریز کمک معیشت و ... از طریق شماره‌های ناشناس گفت: برای دریافت این اطلاعات و اخبار ضروری است که از سایت‌های رسمی استفاده شود. شهروندان توجه داشته باشند که برای دریافت اطلاعات در مورد کمک‌های معیشتی و خدمات دولتی، تنها به سایت‌های رسمی و معتبر مراجعه کنید و از استفاده از لینک‌های ناشناس خودداری کنند.

وی با اشاره به استفاده از کارت‌های با موجودی محدود برای خرید اینترنتی گفت: برای افزایش امنیت در خریدهای اینترنتی، توصیه می‌شود از کارتی استفاده کنید که تنها مقدار کمی پول در آن موجود باشد تا در صورت بروز مشکل، خسارت مالی کمتری متوجه شما شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا با تاکید براینکه درصورت دریافت پیام‌های مشکوک آن را گزارش دهید، گفت: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس fata.gov.ir و یا شماره تلفن 096380 به پلیس فتا گزارش دهید تا از گسترش این کلاهبرداری‌ها جلوگیری گردد. با رعایت این توصیه‌ها می‌توانید از افتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی جلوگیری کرده و امنیت اطلاعات مالی و شخصی خود را حفظ کنید.

سرگرد مختاررضایی تاکید کرد: هموطنان توجه داشته باشد درصورتی که بدافزار در تلفن همراه نصب شد و دسترسی غیرمجاز یا برداشت اتفاق افتاد برای خروج از چنین بحرانی است ضروری است که سریعا اینترنت تلفن همراه قطع شده و به دیگران اطلاع‌رسانی صورت بگیرد. برنامه جعلی حذف شده و به پلیس فتا گزارش داده شود. همچنین به سرعت نسبت به تخلیه حساب بانکی از خودپرداز اقدام کرده و پیگیری قضایی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز