خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم انتظامی امین و سازمان بازرسی کل کشور

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم انتظامی امین و سازمان بازرسی کل کشور
کد خبر : ۱۵۴۲۳۶۰

فرمانده دانشگاه جامع علوم انتظامی امین از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی- پژوهشی بین این دانشگاه و سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری پلیس؛ سردار "حسین یاوری" در خصوص تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی-پژوهشی با سازمان بازرسی کل کشور عنوان داشت: به منظور هم افزایی در پیشبرد ماموریت­ ها و وظایف علمی پژوهشی و آموزشی، همچنین بهره ­گیری از ظرفیت­ های تخصصی، تجربی و منابع انسانی و کاربردی نمودن تحقیقات علمی، تفاهم نامه همکاری­ های مشترک علمی- پژوهشی بین دانشگاه جامع علوم انتظامی امین با سازمان بازرسی کل کشور طی مراسمی با حضور دکتر "احمد رحمانیان" قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور منعقد شد.

وی افزود: نیازسنجی و شناسایی نیازهای آموزشی نیروی انسانی فعال، طراحی و تدوین برنامه­ های آموزشی مشترک برای توانمندسازی این نیروها، راه ­اندازی آکادمی بازرسی فنی، همکاری مشترک در قالب کمیته­ های تخصصی دوجانبه و فعالیت­ های مشترک مطالعاتی و تصمیم سازی پیرامون موضوعات اولویت­ دار، زمینه ­سازی بهره ­برداری و استفاده از تجربیات و دانش میدانی بازرسان سازمان، همکاری مشترک در تألیف، تدوین و ترجمه منابع، متون، کتب علمی و طرح‌های تحقیقاتی، داوری کتب، مقالات، گزارش­ های پژوهشی و سایر آثار علمی و انتشار آثار مربوط از مهم­ترین محورهای این تفاهم­نامه است.

فرمانده دانشگاه جامع علوم انتظامی امین همچنین ضمن تشریح ماموریت های دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه جامع علوم انتظامی امین هم اکنون دارای رشته­ های متنوع در مقاطع تحصیلی کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و رشته­ های مختلف دکتری بوده و با داشتن تعداد حدود 200 عضو هئیت علمی این امکان را دارد که در حوزه های پیشگیری از جرم و جرم­ یابی که به ماموریت­های سازمان بازرسی کل کشور نزدیک است، همکاری آموزشی و پژوهشی داشته باشد.

سردار یاوری در ادامه عنوان داشت: سازمان بازرسی کل کشور فهرست نیازمندی های مختلف آموزشی را اعلام تا ظرفیت لازم برای اجرا و پیگیری رشته از سازمان سنجش کشور به عمل آید.

وی سایر ظرفیت های علمی دانشگاه را در حوزه­ های متاورس، ارتباط با دانشگاه­ های داخلی و بین ­المللی، سخنرانی­ های علمی، موضوعات پولشویی، فساد اداری، هوش مصنوعی، بلاک چین، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و حفاظت سایبر امنیت شبکه، تهیه سند راهبردی و غیره بر شمرد و ابراز امیدواری کرد که در پایان سال جاری بتوانند مرکز تحقیقات مشترک مبارزه با فساد اداری در سازمان بازرسی کل کشور را راه­ اندازی نمایند.

در این مراسم رحمانیان(قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور) تشریح کرد: به موجب قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور دو وظیفه مهم نظارت بر حسن جریان امور و  اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد که نشان ­دهنده جایگاه رفیع، برتر و ویژه نظارتی این سازمان در میان دستگاه های نظارتی در کشور می ­باشد و این رسالت و تکلیف نظارتی گسترده با همکاری و همراهی دستگاه­ های مختلف از جمله مراکز علمی به صورت کارآمد و فراگیر محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: از همین رو، بهره ­مندی از ظرفیت و توان علمی مراکز علمی همچون دانشگاه جامع علوم انتظامی امین سبب ارتقای بعد کارشناسی گزارشات سازمان می­ شود.

 رحمانیان با تاکید بر اجرای سیاست­ های نوین در دوره تحول و تعالی عنوان داشت: یکی از رویکردهای مهم سازمان در این دوره علم محوری و فناوری پابه در کلیه امور نظارتی و بازرسی است که در این راستا اقدامات ویژه­ای از جمله شناسایی و مسدودسازی گلو­گاه ­های فساد و برخورد با علت­ های مفاسد اداری و اقتصادی به جای معلول­ ها، پیشگیری و اصلاح امور، رویه ­های فسادزا و هوشمندسازی کلیه امور نظارت و بازرسی و ارتقای شفافیت و پیشگیری صورت گرفته است.

در ادامه "باهری" معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیان داشت: اقدامات لازم برای برگزاری اولین دوره آموزش کارکنان حفاظت فیزیکی سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است و به زودی این مهم در قالب برنامه تفصیلی مصوب اجرا خواهد شد.

وی افزود: در دانشگاه جامع علوم انتظامی امین، میزهای تخصصی با حدود  45 عنوان راه ­اندازی شده و فعالیت ­های خود را آغاز کرده اند که ضمن مدیریت موضوعات تخصصی، شبکه ­ای از اندیشمندان نیز تشکیل شده است. همچنین موضوع آموزش کارکنان حفاظت فیزیکی سازمان توسط میز آموزش­ های برون سازمانی با همکاری معاونت تربیت و آموزش دانشگاه آماده و در مرحله اجرا می­ باشد.

باهری با اشاره به همایش هوش مصنوعی، آموزش و یادگیری که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: دانشگاه جامع علوم انتظامی حضور فعال در این همایش داشت و پنل­ های تخصصی نیز اجرا نمود که با استقبال شرکت­ کنندگان مواجه گردید.

وی در ادامه ضمن برشمردن انجمن ­های علمی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه دارای سه انجمن پژوهش­ های انتظامی، روان­شناسی انتظامی و علوم و نوآوری کارآگاهی بوده که ظرفیت بسیار خوبی است که سازمان بازرسی کل کشور می­ تواند از آن بهره­ مند گردد.

 باهری با اشاره به تدابیر سردار فرمانده محترم کل انتظامی مبنی بر این که دانشگاه جامع بایستی مرجع علمی در مسائل انتظامی و امنیتی باشند، تهیه نظام مسائل را یکی دیگر از فعالیت ­های دانشگاه عنوان کرد و در پایان ضمن تشکر از سازمان بازرسی کل کشور، اعلام آمادگی کرد که در موضوعات مختلف، همکاری لازم به عمل آید تا بتوانیم گام ­های موثری برداریم.

در پایان، تفاهم ­نامه همکاری­های مشترک علمی- پژوهشی دانشگاه جامع علوم انتظامی امین با سازمان بازرسی کل کشور توسط "یاوری" و "رحمانیان" امضاء شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز