خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کشف حدود ۹ تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از ابتدای سال تاکنون در تهران بزرگ

کشف حدود ۹ تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از ابتدای سال تاکنون در تهران بزرگ
کد خبر : ۱۵۴۱۲۸۵

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اقدامات این پلیس از ابتدای سال تاکنون گفت: در حوزه کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون حدود ۹ تن انواع موادمخدر در تهران بزرگ کشف و از توزیع آن جلوگیری شده است.

«سرهنگ حسین باباپور» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این پلیس از ابتدای سال تاکنون گفت: با تلاش همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون حدود ۹ تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شده است و از توزیع آن در سطح جامعه جلوگیری شده است. 

وی ادامه داد: در بحث معتادان متجاهر حدود ۴۸ هزار نفر را ابتدای سال جمع آوری کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است. البته بخشی از این تعداد هم فروشندگان خرد مواد مخدر بودند که با تلاش همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند. 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: یک موضوع درخصوص بحث ساماندهی به وضعیت معتادان متجاهر وجود دارد و با توجه به اینکه مدت نگهداری این افراد در مراکز طبق قانون سه ماه است و سه ماه هم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود قابل تمدید است اما بعد از شش ماه این افراد باید مراکز را ترک کنند. 

سرهنگ باباپور با بیان اینکه این افراد در طول این مدت ترک می‌کنند، گفت: باتوجه به اینکه بعد از خروج از مرکز ممکن است دوباره به چرخه مصرف موادمخدر بازگردند از همین رو ما در مرکز سروش اقدامات خوبی را برای بعد از ترک این افراد در نظر گرفته ایم. در این مرکز با توجه به اقداماتی که انجام شده و برنامه‌هایی که پلیس دارد سعی می‌کنیم از رهاسازی این افراد بعد از ۶ ماه جلوگیری کنیم. 

وی ادامه داد: در واقع هدف ما این است که به جای اینکه دوباره این افراد به پاتوق‌ها بازگردند و ما دوباره آن‌ها جمع کنیم. کارگاههای حرفه آموزی و اشتغال را برای این افراد راه اندازی کرده‌ایم و توسعه می‌دهیم. در واقع این افراد در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت شده و معیشت خود را تامین کرده و به چرخه مصرف مواد مخدر بازنگردند. 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در اطراف مدارس خاطرنشان کرد: پیش بازگشایی مدارس طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته خرده فروشانی که در محل‌هایی که مراکز آموزشی بود، فعالیت داشتند را شناسایی و دستگیر کردیم این طرح همچنان به صورت مستمر نیز ادامه دارد. 

سرهنگ باباپور تصریح کرد: این طرح در محلهای اطراف تمام مدارس، مراکز آموزشی اجرا می‌شود و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز