خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا:

۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در سن فرسودگی هستند

۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در سن فرسودگی هستند
کد خبر : ۱۵۴۰۶۲۵

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ­دوربین‌های معابر شهری و جاده‌ای نیاز به به روزرسانی دارند، گفت: دوربین‌های کنترل سرعت اگر هر ۵ ماه یکبار به روزرسانی نشوند، از کیفیت و عملکرد دوربین‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار تیمور حسینی در برنامه شبکه دو سیما گفت: مسئولیت دوربین‌های معابر شهری به عهده شهرداری‌ها و مسئولیت دوربین‌های جاده‌ای به عهده سازمان راهداری است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۰ میلیون تردد و جابجایی در شهر تهران داریم، افزود: ۶۰ درصد از کیفیت و عملکرد دوربین‌های تهران به علت به روزرسانی نشدن کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور گفت: در ۶ ماه ابتدای امسال، شاهد کاهش ۸ درصدی جان‌باختگان تصادفات بودیم که براساس آمار مرکز فرماندهی کنترل فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی در کاهش نیمی از تصادفات و فوتی‌ها نقش بسزایی داشته است.

سردار حسینی افزود: موتورسواران از آسیب پذیرترین کاربران ترافیک محسوب می‌شوند و بخش قابل توجهی از مصدومان و جان‌باختگان در سوانح ترافیکی را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش صدا و سیما، این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در کشور حدود ۱۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده است، گفت: از این تعداد موتورسوار فقط حدود ۵ میلیون نفر گواهینامه دریافت کرده اند و بیش از ۶ میلیون نفر در کشور گواهینامه موتور ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از موتورسوار‌ها گواهینامه ندارند، پلیس راهور از پارسال تصمیم گرفت تا گواهینامه یک روزه موتور صادر کند.

رئیس پلیس راهور گفت: پلیس راهور سالیانه حدود ۹۰ هزار گواهینامه موتور صادر می‌کند که با اجرای طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت، این عدد به ۴۰۰ هزار گواهینامه رسیده است.

سردار حسینی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌ها در سن فرسودگی هستند و به علت آلاینده بودن باید در مراکز معاینه فنی بررسی شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز