خبرگزاری کار ایران

مبارزه با موادمخدر در تعامل هم‌افزا با آموزش و پرورش بهتر انجام می‌شود

مبارزه با موادمخدر در تعامل هم‌افزا با آموزش و پرورش بهتر انجام می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۶۴۵۳

برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در تعامل هم‌افزا با آموزش و پرورش بهتر انجام می‌شود، وزیر کشور گفت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید آموزش و پرورش را در اولویت تعامل بین دستگاهی قرار دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نشست تخصصی معاونان، مشاوران و مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور با عنوان «تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم پیشرفت با حضور وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وزیر کشور در ابتدای سخنان خود شهادت سیدحسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان را تسلیت گفت و افزود: بی‌تردید راه این شهدای عزیز ادامه خواهد یافت و این خون‌های پاک موجب تسریع سرنگونی رژیم غاصب، پوشالی و جعلی صهیونیستی و اتحاد بیشتر جبهه‌های مقاومت خواهد شد.

مومنی، حضور آقای کاظمی در وزارت آموزش و پرورش را فرصت مغتنمی برای ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و تاکید کرد: الان ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند در قالب یک ساختار یکپارچه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان، والدین و معلمان که بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، جامعه مخاطب ارزشمندی برای ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت پیگیری برنامه‌های پیشگیری از آسیب اعتیاد هستند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ارتباط و تعامل با آموزش و پرورش در موضوع پیشگیری از آسیب اعتیاد اگر به یک برنامه هدفمند تبدیل شود، شاید بتوان گفت که بخش اعظم کارهای این حوزه منتج به نتیجه می‌شود.

مومنی افزود: از این رو همه همکاران در حوزه ستاد و استان‌ها باید در قالب یک برنامه منسجم و هدفمند در تعامل هم‌افزا با آموزش و پرورش، ضمن تدوین شاخص‌های قابل ارزیابی، برنامه را پیش ببرند.

وزیر کشور با اشاره به تجربه فرهنگ‌سازی در دوره پلیس راهور خود در اصلاح رفتار ترافیکی با کمک آموزش و پرورش گفت: ارتباط مستمر این سه مجموعه برای هم‌افزایی بیشتر در موضوع پیشگیری از آسیب‌ها و به خصوص اعتیاد ضرورت دارد.

دکتر مومنی موضوع درمان را در مبارزه با مواد مخدر دارای اولویت دانست و اضافه کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری و درمان معتادین به خصوص معتادین متجاهر ایجاد شده است و تقریبا در این حوزه کمبود ظرفیت نداریم. اما با توجه به اهمیت موضوع، درمان باید به شیوه هدفمند و پرهیزمدار و با توجه به روش‌های جدید متناسب با شرایط کشورمان انجام شود تا شاهد بازگشت افراد درمان‌شده به چرخه اعتیاد نباشیم.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به سابقه حضور در ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش را کانون تحول و مرکز ثقل اتفاقات ارزشمند در کشور دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی بزرگترین خطر تهدیدکننده کشور است و این موضوع باید دغدغه همه مسئولان باشد.

وی افزود: اگر پیشگیری را به عنوان راهبرد اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی انتخاب کنیم، بی‌شک آموزش و پرورش ظرفیت‌های عظیمی در این حوزه دارد. ۱۶ میلیون دانش آموز و والدین‌شان، بیش از یک میلیون معلم و شبکه شاد با بیش از ۱۱ میلیون کاربر روزانه تنها بخشی از ظرفیت‌های عظیم این وزارتخانه است که می‌توانند در موضوع آسیب‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش دو رویکرد اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری برای عموم دانش‌آموزان و مداخله برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده عنوان کرد و افزود: ما نیاز به یک ساختار قوی، شبکه‌ای، محتواهای ارزشمند متناسب با جامعه هدف و برنامه‌های تحولی و اثربخش متناسب با فناوری‌های جدید داریم.

کاظمی ترسیم اطلس آسیب‌های اجتماعی، کانون یاری‌گران زندگی و نمایشگاه عمومی یاری‌گران زندگی را از طرح‌های مهم در حال اجرای وزارت آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: این نمایشگاه حلقه اتصال خانواده‌ها و دانش آموزان برای ارتقای دانش و آگاهی در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز