خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه:

نباید اجازه دهیم خاطرات دفاع مقدس فراموش شود

نباید اجازه دهیم خاطرات دفاع مقدس فراموش شود
کد خبر : ۱۵۳۴۰۶۹

معاون اول قوه قضاییه گفت: امام که سال ۵۷ آمد، همان احیاگری بود‌ که از مکتب پیامبر (ص) آموخته بود و با او ماهیت ما تغییر کرد و با ایمان جدید، فهم جدید پیدا کردیم و ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش ایلنا، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضائیه، اصغر جهانگیر، معاون پیشگیری از وقوع جرم و جمعی از مسئولان فرهنگی و فرمانده‌هان بسیج دستگاه قضایی به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی؛ در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای اهتمام به برگزاری این مراسم گفت: انسان‌ کمترین تلاش بر خودایستادگی دارد اما پیامبر(ص) من و شما را اینطور تربیت کرد که مقابل خودمان بایستیم. آنچه تعلقات دنیوی است را پیامبر(ص) برداشت و این رسالت بزرگ پیامبر(ص) بود.

خلیلی بیان کرد: ما باید از خاطرات دفاع مقدس بیشتر بگوییم خصوصاً برای نسلی که طعم دوران دفاع مقدس را نچشیده‌اند و نگذاریم این خاطرات فراموش شود. ما امروز وارث یک میراث بزرگ هستیم که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است، ما هم به لحاظ شرعی و هم اجتماعی باید از این خاطرات که ارزش‌های بزرگ را برای ما یادآوری می‌کند، با تکرار محافظت کنیم.

وی افزود: تا تعلقات دنیوی از بین نرود، انسان دیگر خلق نمی‌شود. پیامبر(ص) مقابل خفتگانی بود که خود را بیدار می‌دانستند و بیمارانی بودند نه خود را سالم می‌پنداشتند و از این رو هدایت آنان خیلی سخت بود.در آیه قرآن آمده که انسان‌ها را دوباره حیات داد و مردگان را دوباره احیا کرد، آنان که خود را زنده می‌پنداشتند، پیامبر(ص) آمد گفت که شما مرده‌اید و تا نمیرید متنبه نمی‌شوید لذا باید بمیرید تا جان دیگری بگیرید. پس مبدأ آفرینش دوباره ما پیامبر(ص) است.

خلیلی ادامه داد: ما در دفاع مقدس یک بار مردیم تا به ما هشدار داده شود و ما مردگانی بودیم مملو از تعلقات دنیوی و وابستگی به آن‌ها داشتیم. امام که سال ۵۷ آمد همان احیاگری‌ بود که از مکتب پیامبر(ص) آموخته بود و با او ماهیت ما تغییر کرد و با ایمان جدید، فهم جدید پیدا کردیم و ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم. در دفاع مقدس دیدید و دیدیم که رزمندگان در هر سنگری که می‌رفتند خلوت می‌کردند و گریبان خود را می‌گرفتند و التماس می‌کردند که از گذشته خود فارغ شدیم که در پی آن باید وصال جدیدی باشد و بریدیم تا به وصل برسیم و اینطور شد که جبهه ما معطر به زیبایی‌ها شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر خاطره بخوانیم و قلم بزنیم اینگونه باشد که درگیر آن شهدا و ایثارگران و رزمندگانی شویم که رفت و برگشتی داشتند و بعضی فقط رفتند و برگشتی نداشتند. آیا با خود گفتیم که روح ما با روح آن‌ها هم‌نوا شد یا نه؟ اینکه تغییر به ماهیت یافتیم یا نه؟

وی افزود: ما قلم زدیم و کتاب‌هایی تدوین کردیم و در مسیرهایی رفتیم که در آن یک ارزش و فضیلت زاده شد که امروز باید آم فضایل‌ها باید احیا شود. صداقت و راستی را از ائمه(ع) گرفتیم گه اگر می‌خواهید زندگی را ارزیابی کنید، به ظاهر ارزیابی نکنید. انسان باید صادق باشد و در امانت خیانت نکند و آنچه فضیلت است باید در رفتار او ظهور و بروز داشته باشد، رفتارهایی که در جبهه به تمام دیدیم. ما در حرکت دفاع مقدس، صدق و راستی و ایثار و خودفراموشی را دیدیم و حضور خدا را دیدیم.

خلیلی در پایان با بیان اینکه آیا در روز آنچه به آن می‌اندیشیم، در اندیشه ما درصدی برای دیگران قائل هستیم یا نیستیم؟ گفت: امام صادق(ع) گفت؛ ‌وقتی قرآن می‌خوانید خداوند در کلام خودش ظهور می‌کند و اینکه چه میزان خدا را می‌بینیم باید به عرصه فضیلت‌های جبهه مراجعه کنیم. باید برای تک تک فضایل در هر نوبت آن‌ها را با هم مرور کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز