خبرگزاری کار ایران

در ستاد استقبال از مهر مطرح شد:

از نیمه شهریور ۱۴ درصد طول ترافیک معابر افزوده شده است/ محدودیت تردد وسایل نقلیه باری از اول تا دهم مهر

از نیمه شهریور ۱۴ درصد طول ترافیک معابر افزوده شده است/ محدودیت تردد وسایل نقلیه باری از اول تا دهم مهر
کد خبر : ۱۵۳۰۷۹۶

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از ۱۵ شهریور طول ازدحام ترافیک را داشته‌ایم و حدود ۱۴ درصد این عدد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مومنی معاون عملیات راهور تهران بزرگ در دومین جلسه ستاد استقبال از مهر گفت: پلیس راهور در آماده باش کامل جهت ایمنی و رفع ترافیک اول مهرماه است. تجربه نشان می دهد در اول مهر این ترافیک افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر قبل از روز اول مهرماه برنامه ریزی کنیم که سرویس مدارس در جلوی مدارس باشند و ماشین شخصی جلوی این محل نباشد جلوی ترافیک را می گیریم، خاطرنشان کرد: ۶ محل در بزرگراه ها برای استقرار جرثقیل سنگین مشخص کردیم تا به سرعت ماشین متوقف شده را از محل خارج کنیم تا منجر ترافیک نشوند.

مومنی ادامه داد: شناور سازی ساعات کاری ادارات را نیز پیگیری کنیم تا مصوب بشود. اگر ساعت اصناف به ۱۰ برسد از ترافیک صبحگاهی عبور کردیم. از همین روز اول در اکثریت مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا خواهیم کرد تا ۱۰۰ افسر راهنمایی رانندگی با اولیا، مربیان و دانش اموزان بحث چگونگی تردد را آموزش بدهند. سال گذشته در مهرماه هیچ تصادف دانش اموزی را نداشتیم و امیدوارم امسال هم به همین صورت باشد.

مومنی تاکید کرد: در ۱۰ روز اول مهرماه تردد وانت و وسایل نقلیه باری نیز تا ساعت ۱۰ محدود خواهد بود.

حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه حرکت خودرو در خطوط ویژه کار ویژه ای را با اتوبوسرانی در حال پیشبرد هستیم گفت: به جای نصب دوربین فیزیکی در اماکن دوربین را روی خود اتوبوس ها نصب می کنیم. این اقدام را برای ۱۲۰۰ اتوبوس در نظر داریم. 
 
وی ادامه داد: پایلوت این طرح را هماهنگ کردیم و برای اول مهرماه یک اتوبوس را تست می‌کنیم. پیشنهاد دارم که شوی ماشینی که در ابتدای مهر در جلوی مدارس خانواده ها دارند را ترک کنیم. مدارس هم باید به رفع این معضل کمک کنند. 
 
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران هم گفت: خدمات تاکسیرانی اتوبوسرانی و مصوبات دولت در خصوص شناورسازی را باید به درستی اطلاع رسانی کنیم چون این یکی از افت هایی است که هنوز برای بسیاری شفاف نیست. باید ارکان مختلف جهت شناور سازی با هم هماهنگ باشند. اگر چک یک فرد بازاری صبح برگشت می خورد دیگر نمی تواند برای ساعت شناور سازی اهمیت قائل باشد و به جای ساعت ۱۰ ساعت ۷ از خانه خارج می‌شود. 
 
وی در پایان گفت: از ۱۵ شهریور طول ازدحام ترافیک را داشتیم و حدود ۱۴ درصد این عدد افزایش پیدا کرده است.
شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران هم گفت: ۷۵ شرکت تا به امروز جهت سرویس مدارس تایید شدند. 
 
وی افزود: با تعامل با آموزش و پرورش مقرر شد پیمانکاران برای حضور در مدارس خودرو و راننده شان را در سامانه ثبت کنند. ضمن اینکه بهره مندی از موارد آموزشی برای رانندگان ثبت نام شده در سامانه سپند امکان پذیر است.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز