خبرگزاری کار ایران

میراحمدی :

اربعین ۱۴۰۳ عزتمندانه برگزار شد

 اربعین ۱۴۰۳ عزتمندانه برگزار شد
کد خبر : ۱۵۲۸۵۵۸

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به ورود به هنگام دولت چهاردهم و همکاری های بی نظیر دولت عراق در مراسم اربعین حسینی امسال، گفت این آئین جهانی، "عزتمندانه" ، "روان " و " همراه با رضایت مردم " برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، یکصدو بیست هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور روسای کمیته های ۱۹ گانه و استانداران استان های هدف با دستور کار ارائه عملکرد ماموریت اربعین ۱۴۰۳ و تعیین اولویت های اربعین سال ۱۴۰۴ برگزار شد.

سید مجید میر احمدی، معاون وزیر و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با دستور وزیر کشور و با هدف آسیب شناسی و برنامه ریزی برای راهکارها برای برطرف کردن مسایل و مشکلات زائران برگزار شد.

وی اظهارداشت: برابر گزارش های دریافتی از دستگاه های نظارتی، مردمی و بازدی د های میدانی و کمیته ها هم در داخل ایران و هم در داخل عراق، اربعین ۱۴۰۳ در مقایسه با اربعین های یک دهه اخیر، بی نظیر و با رضایت مندی بیشتر مردم همراه بود.

میراحمدی با اشاره به قدرانی رییس جمهور در جلسه هیات دولت از مدیریت اجرای اربعین و دست اندرکاران و خادمان به نقش و همکاری های دولت و مردم عراق پرداخت و گفت: امسال از سوی دولت و ملت عراق " بی نظیر ترین " همکاری را شاهد بودیم و که منجر به مدیریت و فرماندهی مشترک برگزاری اربعین بین دولت های ایران و عراق شد و این مدیریت مشترک در اربعین ۱۴۰۳ در اوج موفقیت قرار داشت.

وی افزود: این فرماندهی مشترک باعث شد که کوچکترین مسایل در کمترین زمان بین مقام های مسوول ایرانی و عراقی در همه مرزهای ششگانه در چارچوب تشکیل قرارگاه های مشترک برطرف شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: نتیجه این فرماندهی مشترک رضایت مندی میلیون های زائر اباعبدالحسین (ع) بود که وارد سرزمین عراق و عتبات عالیات شدند.

میراحمدی در ادامه با قدردانی از نقش رسانه ها در اجرای برنامه های اربعین گفت: زائران امسال با ستاد مرکزی اربعین همکاری خوبی داشتند و توجه و اعتماد آنان به راهنمایی ها و اطلاعیه های منتشره باعث شد در مجموع سفری " عزت مندانه " و " روان " در همه مرزهای اربعینی و در داخل خاک عراق شکل بگیرد.

وی افزود : بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر از زایران با توجه به اطلاعیه های ستاد مرکزی اربعین حسینی قبل از دوازدهم ماه صفر ، سفر اربعینی خود را آغاز کردند و با کوتاه کردن زمان حضور در عراق به مقصد بازگشتند.

رییس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: در مجموع امسال سه میلیون و ۴۰۲ هزارو ۷۱۴ نفر زائر ایرانی و ۴۳۲ هزار و ۵۴۲ نفر زائر غیر ایرانی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در آیین جهانی اربعین عبور کردند.

وی عبور " سهل " و " راحت " و با سرعت زائران از مرزها را از جمله اقدامات مثبت اربعین امسال عنوان کرد و اظهارداشت: در همه پایانه های مرزی زائران در کوتاه ترین زمان توانستند از مرز عبور کنند و با کار شبانه روزی هیچ توقفی در مرزهای ششگانه شاهد نبودیم.

وی افزود: برنامه ریزی و طراحی های مقابله با گرما برای راحتی زائران نیز خوب جواب داد و برابر گزارش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حتی یک مورد فوتی ناشی از گرما زدگی در آیین اربعین امسال گزارش نشد.

میر احمدی در ادامه به اهمیت حمل و نقل زائران اربعین پرداخت و با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۷۲ درصد زائران از خودروهای شخصی برای سفر استفاده کردند، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی همچنان نیاز به تقویت دارد.

در جلسه ستاد مرکزی اربعین استانداران استان های مرزی گزارشی از عملکرد اربعین ارائه کردند و مقرر شد روسای کمیته ها برنامه های زیر ساختی را برای جلسه آینده آماده و هماهنگ کنند.

همچنین مقرر شد استانداران برنامه ها و نقشه راه مناسب برای ارتقا اربعین سال آینده را مشخص کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز