خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش‌بینی آموزش به ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان در قالب پویش «آموزش همگانی شهر آماده»

پیش‌بینی آموزش به ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان در قالب پویش «آموزش همگانی شهر آماده»
کد خبر : ۱۵۲۷۳۵۴

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره پویش آموزش همگانی شهر آماده توضیحاتی را ارائه کرد.

«علی نصیری» رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پویش آموزش همگانی شهر آماده گفت: در همه جای دنیا اگر حادثه بزرگی رخ دهد در لحظات اولیه امکان خدمت‌رسانی به شهروندان توسط دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی وجود ندارد و شهروندان در همان دقایق اولیه باید به خود و دیگران کمک کنند.

وی ادامه داد: بنابراین هدف ما از آموزش شهروندان این است که جهت انجام خودامدادی و دگر امدادی، توانمندی و آمادگی لازم را کسب کنند. در همین‌راستا ما آموزش همگانی شهروندان را در دستور کار قرارداده‌ایم. در سال گذشته این برنامه انجام شده است امسال نیز این پویش انجام خواهد شد. در واقع یک کار مشترک بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی و اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان را آموزش چهره به چهره داده‌ایم و امسال هم امیدواریم که این عدد به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

نصیری درباره محورهای آموزشی در این پویش گفت: در این پویش موضوعاتی چون کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و آمادگی در برابر مخاطرات آموزش داده می‌شود. آموزش کمک‌های اولیه نیز شامل احیای قلبی_ریوی و موضوع خفگی است. آموزش اطفاء حریق نیز یادگیری کار با خاموش‌کننده‌ها است. آمادگی در برابر مخاطرات نیز آموزش چینش لوازم منزل، پناه‌گیری و تخلیه منزل در زمان زلزله است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در سرای محلات و پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و دفاتر جمعیت هلال احمر به صورت رایگان ارائه می‌شود. اگر شهروندان تمایل داشته باشند بیش از این مقدار (یعنی آموزش‌های رایگان ۴ساعته پویش شهر آماده) در برنامه‌های مدیریت شرایط اضطراری مشارکت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سراهای محلات یا پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران و یا وبگاه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به نشانی tdmmo. tehran. ir درخواست عضویت در گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات (دوام) را داشته باشند تا در کلاس‌های ۴۰ساعته رایگان ویژه دوامیان شرکت کنند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره ارائه آموزش‌ها در مدارس گفت: تمرکز اصلی ما این است که این آموزش‌ها از دوران کودکی به افراد ارائه شود، از همین‌رو این آموزش‌ها را متناسب با سن کودکان هم در مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی و همچنین در مدارس ارائه می‌دهیم. تمرکز اصلی ما نیز بر مدارس است و انشاءالله امسال هم با کمک وزارت آموزش و پرورش این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز