خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد:

میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به ۱۰.۹۸ رسیده است

میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به ۱۰.۹۸ رسیده است
کد خبر : ۱۵۲۷۱۲۹

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد رتبه‌های برتر در کنکور سراسری حاصل عملکرد دانش آموزان در مدارس عادی و نمونه دولتی است.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در نشست خبری با اشاره به تحصیل ۴۰ رتبه اول کنکور در مدارس مختلف گفت: ۴۰ رتبه‌ تک رقمی در آزمون سراسری وجود دارد و تعداد کمی از دانش آموزان را شامل می‌شود.۲ درصد دانش آموزان به عنوان استعدادهای برتر شناسایی شده‌اند که در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند که این افراد در کنکور شرکت کردند و انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه نتایج کنکور نباید بسیار متفاوت‌تر این باشد، اظهار داشت: ۲۰ درصد رتبه‌های برتر در کنکور سراسری حاصل عملکرد دانش آموزان در مدارس عادی و نمونه دولتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از توسعه کیفی آموزش و پرورش غفلت کرده ایم و به توسعه کمی توجه شده است، اظهار داشت: اگرچه میانگین نمرات عملکرد دانش آموزان در امتحان نهایی بررسی می‌شود اما نمره سالانه و عملکرد دانش آموزان در یادگیری به طور مستمر متفاوت است.

کاظمی گفت: نمره سالانه دانش آموزان با نمره امتحانات نهایی حداقل ۲ نمره رشد دارد که البته باید برنامه ریزی و تلاش برای بهبود نمرات صورت گیرد.

وی با اشاره به تنوع مدارس گفت: براساس شورای عالی ما ۲ نوع مدرسه دولتی و غیر دولتی داریم که مدارس دولتی هم انواع دارد بنابراین باید کاهش تنوع مدارس را داشته باشیم البته در توسعه سعی کردیم این امر را متوقف کنیم که حتی برخی از مدارس متنوع را کاهش دادیم تا کیفیت مدارس دولتی عادی افزایش یابد و آیین‌نامه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد تا به ارتقای مدرسه عادی دولتی کمک کند.

کاظمی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما توانمندسازی معلمان امسال ماست، بخشنامه به استان‌ها ابلاغ و اجرایی سازی این دوره‌ها از قم آغاز شده‌ است. این برنامه‌ها با اولویت دروسی که در امتحانات نهایی عملکرد پایین‌تری را داشته اند، انجام می‌شود.

همچنین محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نتایج آماری به دست آمده از برگزاری آزمون های نهایی گفت: میانگین معدل نتایج در پایه‌های دهم تجربی ۱۲.۶۴، یازدهم تجربی ۱۱.۵۲ و دوازدهم تجربی ۱۲ شده است.در رشته ریاضی میانگین معدل دانش آموزان پایه دهم ۱۲.۶۹، پایه یازدهم ۱۱.۲۶ و پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است؛ در رشته علوم انسانی پایه دهم میانگین نمرات ۹.۴۴، پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دوازدهم ۹.۱۳ ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس مجموع نمرات پایه دهم در سه رشته نظری ۱۱.۵۹، پایه یازدهم ۱۰.۶۲ و پایه دوازدهم ۱۰.۹۸ است، گفت: عملکرد پایه دهم بهتر از سایر پایه‌ها است در حالی که منتقدان می‌گفتند با تسری آزمون‌ها به پایه‌های پایین کار برای دانش‌آموزان دشوارتر شده است، افزود: وضعیت نمرات نشان داد عملکرد پایه دهمی ها نسبت به سایر پایه‌ها بهتر بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عملکرد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بهتر بود، یادآور شد: در رشته علوم تجربی میانگین نمرات از ۱۱.۲۳ به ۱۲ رسید. در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات از ۱۰.۷۹ به ۱۱.۸۲ و در رشته انسانی از ۸.۷۵ به ۹.۱۳ رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از ۱۰.۲۶ به ۱۰.۹۸ رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع در رشته انسانی ۰.۳۸، تجربی ۰.۷۷ و ریاضی ۱.۰۳ افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته نیم نمره نمرات افزایش داشت.

زارعی خاطرنشان کرد: عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است، در رشته ریاضی میانگین نمرات دختران ۱۲.۹۷ و پسران ۱۱.۲۴، در رشته تجربی دختران ۱۲.۴۴ و پسران ۱۱.۲۷ و در رشته انسانی، دختران ۱۰.۱۷ و پسران ۷.۷۳ است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز