خبرگزاری کار ایران

در شانزدهمین روز از شهریور؛

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است/ ۶ ایستگاه در وضعیت قرمز

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است/ ۶ ایستگاه در وضعیت قرمز
کد خبر : ۱۵۲۶۱۶۰

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۰۷ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش ایلنا، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز - جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. به طوری که وضعیت آلاینده شاخص (PM۲.۵) هم‌اکنون عدد ۱۰۷ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۳ ایستگاه (پونک.منطقه ۵، تربیت مدرس.منطقه ۶ و سرخه حصار. منطقه ۱۳) در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند.

همچنین در ۱۰ ایستگاه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و در ۶ ایستگاه ( شریف.منطقه ۲، شهرری.منطقه ۲۰، پارک سلامت.منطقه ۱۷، پارک شکوفه.منطقه ۱۴، شهرداری منطقه ۱۵ و فرمانداری شهرری.منطقه ۲۰) وضعیت ناسالم (قرمز) ثبت شده است.

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۱۱۳ و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پونک در منطقه ۵ با شاخص ۲۵ و قرار گرفتن در وضعیت پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارد و ایستگاه پارک شکوفه در منطقه ۱۴ با شاخص ۱۷۱ و قرار گرفتن در وضعیت قرمز آلوده ترین نقطه پایتخت است.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک، ۱۱۰ روز قابل قبول، ۵۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۸ روز هوای پاک، ۱۲۰ روز هوای قابل قبول، ۳۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم را تجربه کرده بودند.

به گزارش سایت شهر، بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز