خبرگزاری کار ایران

تغییر در فرآیند شناسایی ارزش افزوده پرداختی در مناطق ۲۲گانه و واحدهای ستادی شهرداری تهران

تغییر در فرآیند شناسایی ارزش افزوده پرداختی در مناطق ۲۲گانه و واحدهای ستادی شهرداری تهران
کد خبر : ۱۵۲۵۶۲۴

فرآیند شناسایی ارزش افزوده پرداختی در مناطق ۲۲گانه و واحدهای ستادی شهرداری تهران از ابتدای سال ۱۴۰۳ اصلاح شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل امور مالی و اموال در جریان بررسی آمار و عملکرد خرداد و تیر ماه سال ۱۴۰۳شهرداری تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران از فرآیند شناسایی ارزش افزوده پرداختی مناطق ۲۲گانه و واحدهای ستادی برای استفاده از ظرفیت تبصره ۷ ماده ۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده خبرداد.

رضایی فر با بیان اینکه از ابتدای تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۸۷، قانون گذار در تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ظرفیت استرداد مالیات ارزش افزوده پرداختی شهرداری ها را پیش بینی نموده که این موضوع متعاقباًدر جریان تصویب قانون دائمی مالیات ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰و در تبصره ۷ ماده ۸ قانون یاد شده تأکیدگردید.

با این وجود استفاده از ظرفیت قانونی یاد شده و استرداد مالیات ارزش افزوده پرداختی شهرداری، مستلزم فراهم ساختن زیرساختهایی می باشد که از جمله آنها، اصلاح فرآیند ثبت اسناد حسابداری در مناطق ۲۲گانه و واحدهای اجرایی شهرداری تهران و شناسایی مطالبات شهرداری از محل ظرفیت قانونی مورداشاره می باشد.

همچنین ارائه به موقع اظهارنامه های فصلی مالیات بر ارزش افزوده و ثبت صورت حسابهای صادره بابت ارائه خدمات به شهروندان در سامانه مودیان از جمله پیش نیاز های دیگری است که در قوانین موجود شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده ، قانون پایانه های فروشگاهی و قانون تسهیل نیز برآن تاکید گردیده است.

رضائی فر در پایان افزود: انجام این مهم نیازمند اصلاح فرآیندهای سامانه جامع مالی(فاینانس) و اسناد ثبتی از ابتدای سال جاری بوده که براساس تدابیر جناب آقای دکتر فروزنده معاون محترم مالی و اقتصاد شهری و به همت همکاران محترم حوزه مالی ستاد ، مناطق۲۲گانه و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در تیرماه انجام شد و این موضوع موجب تاخیر چند روزه در ارائه به موقع گزارش آمار عملکرد تیر ماه شود.

به گزارش سایت شهر، وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با انجام اصلاحات یاد شده زمینه احقاق حقوق شهروندان و اخذ منابع یاد شده برای خدمت رسانی به شهروندان عزیز تهرانی و اجرای به موقع پروژه ها فراهم گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز