خبرگزاری کار ایران

انحلال شرکت یادمان سازه ملغی شد

انحلال شرکت یادمان سازه ملغی شد
کد خبر : ۱۵۲۵۴۴۲

بررسی لایحه «انحلال شرکت یادمان سازه» که یک فوریت آن در دویست و سی و هشتمین صحن رسمی شورا به تصویب رسیده بود؛ امروز مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با ۱۰ رأی موافق و ۱۰ رأی مخالف، رد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، در توضیح این لایحه با بیان اینکه در نامه‌ای که از سوی وزارت کشور به سازمان فناوری‌های نوین ارسال شده است؛ موضوع انحلال و ادغام مجموعه‌های دیگر شهرداری تهران در جهت تأسیس این سازمان تاکید شده است؛ اظهار داشت: در همین راستا با عنایت به اینکه تأسیس سازمان فناوری‌های نوین شهرداری تهران مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته، از این رو با وجود شروط انحلال یکی از زیر مجموعه‌های شهرداری تهران مبنی برعدم افزایش ساختار کلی، شهرداری در لایحه‌ای خواستار انحلال شرکت یادمان سازه شده است. 

وی افزود: شهرداری تهران در این لایحه بر این استدلال است که این شرکت با وظایفی تشکیل شده که در مقطعی، مأموریت ساخت برج میلاد و برخی وظایف دیگر از جمله نگهداشت پل‌ها را عهده دار بوده و با توجه به اینکه نگهداشت پل‌ها بر ذمه معاونت فنی و عمرانی است؛ از این روعدم فعالیت مستمر این شرکت احراز شده بنابر این تصمیم به انحلال آن گرفته شده است. 

عضو شورا ادامه داد: در جلساتی که در این خصوص با کمیسیون‌های تخصصی شورا برگزار شد؛ مباحثی از جمله ساماندهی وظایف و مأموریت‌های شهرداری تهران و پیشگیری از موازی کاری در اجرای مفاد ماده ۸۴ قانون شهرداری و اصلاحات و القائات بعدی و سایر قوانین اشاره شده، مورد تأکید قرار گرفت. شهرداری تهران عطف به همین موضوع اشاره دارد که شرکت یادمان سازه که با رعایت ماده ۱ آیین نامه استخدامی شهرداری تهران تاسیس گردیده؛ منحل می‌گردد. 

وی یادآور شد: در همین خصوص شهرداری تهران مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه و بر اساس مقررات تسویه مطالبات، بدهی ها، تعهدات انجام و نیروی انسانی این مجموعه را در چهارچوب ضوابط و مقررات ملاک عمل حسب نوع رابطه استخدامی افراد تعیین تکلیف کند. 

آخوندی افزود: سایر وظایف شهرداری تهران در تبصره‌های مطروحه، حول محور ارجاع و واگذاری مأموریت‌ها به سایر سازمان‌های تخصصی، تخصیص شش دوازدهم ردیف‌های اعتباری مصوبه سال ۱۴۰۳ با عنوان کمک زیان مدیریت و راهبری بودجه، ارسال گزارش مصوبه ظرف مدت ۶ ماه به شورای شهر تهران بیان شده است. 

وی تأکید کرد: در هر صورت بنا به اعلام وزارت کشور اگر به هر دلیلی با انحلال این شرکت موافقت صورت نگیرد؛ با اجبار باید یک مجموعه دیگر شهرداری تهران را منحل کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز