خبرگزاری کار ایران

مزاحم اینستاگرامی خانم بازیگر دستگیر شد

 مزاحم اینستاگرامی خانم بازیگر دستگیر شد
کد خبر : ۱۵۲۴۱۹۹

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و توهین علیه یکی از بازیگران خانم مطرح در کشور خبر داد و گفت متهم با ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی مربوط به ایشان در شبکه‌های اجتماعی وی را تهدید می کرده و قصد اخاذی داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت یکی از بازیگران مطرح کشور به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او نموده و وی را تهدید به افشاء اطلاعات و تصاویر شخصی می کند. 

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی شاکی را تهدید به افشاء تصاویر خصوصی می کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نام و مشخصات شاکی پیام های توهین آمیز برای وی ارسال می کند. 

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه با بررسی ردپای مجازی مجرم اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد و این شیاد اینترنتی شناسایی شد بیان داشت: در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

وی با اشاره به اینکه در روند پرونده مشخص شد این متهم مزاحمتهای متعددی برای دیگر چهره های هنری کشور نیز داشته است خاطرنشان کرد : متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه رو شدن با ادله دیجیتال و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود معترف شد و انگیزه خود را اخاذی اعلام کرد. 

این مقام انتظامی اظهار کرد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس WWW.fata.gov.ir با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز