خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

بیش از ۴۱ هزار کیلوگرم غذا در موکب‌ها معدوم شده است

بیش از ۴۱ هزار کیلوگرم غذا در موکب‌ها معدوم شده است
کد خبر : ۱۵۲۱۹۱۷

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه از ۱۵ مرداد تا ۲ شهریور ماه کل بازرسی بهداشتی از اماکن ۱۰۰/۴۳۹ مورد بوده است، گفت: در این مدت بیش از ۴۱ هزار کیلوگرم غذا در موکب‌ها معدوم شده است.

جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات خدمات ارائه شده به زائران از ۱۵ مرداد تا دوم شهریور ماه گفت: در این مدت ۲/۴۱۷/۱۷۱ مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی (ع) ارائه شده است. این خدمات شامل ۲۰۰/۵۶۳ اورژانس پیش بیمارستانی، ۷۷/۸۹۰ ارائه خدمات در مراکز درمانی درمانگاه و بیمارستان، ۱۱۶/۰۲۰ ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت، ۱/۹۵۲/۸۷۹ پایش تیم‌های مراقبت از بیماری‌های واگیر، ۳۴۷۱ مراجعه به موکب طب ایرانی، ۳۱/۵۴۶ امداد و نجات هلال احمر و ۳۴/۸۰۲ خدمات توسط بیمارستان سیار نیروهای مسلح است. 

وی ادامه داد: در این مدت ۵۸۸/۷۴۱ مورد خدمت پیشگیرانه بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی (ع) ارائه شده است که این خدمات شامل ۱۰۰/۴۳۹ بازرسی تیم‌های بهداشت محیط، ۴۳/۳۶۳ آموزش بهداشتی به خادمین و ۴۴۴/۹۳۹ آموزش بهداشتی به زائران است. 

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ارائه ۴۰۶۱ مورد خدمات آزمایشگاهی به زائرین اربعین حسینی (ع) صورت گرفته است که شامل ۲۹۱۷ خدمت در آزمایشگاه مرجع سلامت و ۱۱۴۴ خدمت در آزمایشگاه مراکز جامع سلامت است. همچنین ارائه خدمات درمانی به ۱۱/۷۸۲ نفر با علایم گرمازدگی در درمانگاه‌های پایانه‌های مرزی صورت گرفته است که شامل ۴۸۴۰ مورد درمان درمحل، ۶۴۶۶ مورد سرم تراپی و ۴۷۶ مورد اعزامی بوده است. 

معیادفر خاطرنشان کرد: ارائه ۴۳/۴۵۱ مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی اتباع سایر کشورها انجام شده که شامل ۳۲۱۰ مورد مراجعه به اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷۰۵ مورد مراکز درمانی ثابت و سیار و ۳۸/۵۳۶ مورد مراجعه به مراکز جامع سلامت است. 

وی با اشاره به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی گفت: کل ویزیت مصدوم و بیمار شامل ۲۰۰/۵۶۳ نفر بوده است. همچنین ۶۲۳۵ به مراکز درمانی اعزام شده که از این تعداد ۱۲ نفر از طریق بالگرد اورژانس هوایی و ۱۲ نفر توسط آمبولانس هوایی هواپیما اعزام شده اند. همچنین ۱۹۴/۳۲۸ نفر در محل درمان شده اند. 

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ۱۱/۷۸۲ مورد خدمات درمانی به زائرین با علایم گرمازدگی ارائه شده است. این خدمات شامل ۴۸۴۰ مورد درمان درمحل، ۶۴۶۶ مورد سرم تراپی و ۴۷۶ مورد اعزامی است. 

معیادفر با بیان اینکه ۳۳۹ مورد پذیرش مصدوم و بیمار در مرزهای ۴گانه غرب کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱/۹۵۲/۸۷۹ مورد غربالگری سندرومیک صورت پذیرفته است که از این تعداد ۱۰/۱۲۹ مورد سندرم شناسایی شده است. همچنین ۶۱۲۱ مورد رپیدتست بیماری‌های واگیر انجام شده و ۵۱/۱۱۶ مورد واکسن پولیو تزریق شده است. 

وی ادامه داد: کل بازرسی بهداشتی از اماکن در این مدت ۱۰۰/۴۳۹ مورد بوده است که شامل بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا و موکب‌ها ۷۵/۵۷۱ مورد، بازرسی از سامانه‌های آب آشامیدنی: ۷۰۷۵ مورد، بازرسی از مراکز اقامتی: ۵۷۲۵ مورد، سطوح گندزدایی شده: ۱۰۳/۳۳۷ مترمربع، سطوح سمپاشی شده: ۸۷۸/۱۸۷ مترمربع، مقدار غذا و...معدوم شده: ۴۱/۵۵۶ کیلوگرم و مقدار آب کلرینه شده: ۲۰۳/۵۳۷ متر مکعب است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز