خبرگزاری کار ایران

کاهش۶ درصدی تصادفات فوتی در سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته/اعمال قانون بیش از هزار راننده پرخطر اتوبوس

 کاهش۶ درصدی تصادفات فوتی در سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته/اعمال قانون بیش از هزار راننده پرخطر اتوبوس
کد خبر : ۱۵۲۱۳۷۰

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی در سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به اتمام مراسم پیاده‌روی اربعین و آغاز موج بازگشت زائران، لازم می‌دانم گزارشی جامع از وضعیت تردد زائران و اقدامات صورت گرفته توسط پلیس راهور ارائه نمایم. 

وی ادامه داد: براساس آخرین آمارها، از مجموع سه میلیون و ۴۵۸ هزار زائری که برای زیارت عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند، حدود ۶۱ درصد معادل دو میلیون و ۱۰۱ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند، این در حالی است که یک میلیون و ۳۵۷ هزار زائر دیگر، معادل ۳۹ درصد از کل زائران، همچنان در عراق حضور دارند و انتظار می‌رود تا پایان ماه صفر به کشور بازگردند در واقع روزانه حدود ۳۰۰ هزار نفر به کشور باز می‌گردند.

رییس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد زائران، حجم تردد وسایل نقلیه نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تاکنون بیش از ۵۰ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها تردد کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

سردار حسینی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش حجم تردد، خوشبختانه شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته هستیم. البته همچنان شاهد وقوع برخی تصادفات جرحی و فوتی بوده‌ایم که دلایل اصلی این تصادفات، خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز وعدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است. 

وی ادامه داد: پلیس راهور در طول این ایام تلاش کرده است تا با اتخاذ تمهیدات ویژه، امنیت و روان‌سازی ترافیک را در محورهای مواصلاتی تأمین کند. برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده عبارتند از: افزایش نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی، ۲۳۱۱دستگاه اتوبوس دارای نقص فنی شناسایی و به سازمان راهداری معرفی شدند، ۱۶۲۳ راننده پرخطر اتوبوس شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳۷۲۶ صورت وضعیت برای اتوبوس‌هایی که به سمت مرز حرکت کرده‌اند صادر شده است و مهران با ۶۵ درصد بشترین تردد اتوبوس را به خود اختصاص داده است. ۲۷۵۰ دستگاه خودروی پلرک شده در محل نا مناسب به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند و برای مالکین پیامک ارسال شده است. گشت‌های خودرویی و راه‌اندازی ایستگاه‌های خدمات‌رسانی پلس راهور در طول مسیر حرکت بازگشت زوار آماده خدمات‌رسانی است. پلیس بدون شک برای حفاظت از جان سرنشینان وسایل نقلیه برخورد قاطعی با تخلفات حادثه‌ساز خواهد کرد.

سردار حسینی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تردد و خستگی ناشی از سفر، از تمامی زائران عزیز تقاضا دارم نکات ایمنی را جدی بگیرند و با پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند. از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند به این دلیل یکی از عوامل اصلی تصادفات همین موضوع است، رانندگان عزیز هر دو ساعت یک‌بار، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند. 

وی ادامه داد: از این رو از تمامی رانندگان می‌خواهم سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز خودداری کنند و تمامی رانندگان موظف هستند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و زائرانی که هنوز به کشور بازنگشته‌اند، برنامه‌ریزی دقیق برای سفر بازگشت داشته باشند و از عجله و شتاب خودداری کنند. 

رییس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد زائران اربعین، پلیس راهور با تمام توان در جهت تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران تلاش کرده است. با این حال، موفقیت در این امر مستلزم همکاری و مشارکت تمامی زائران است. امیدوارم با رعایت نکات ایمنی و همکاری با پلیس راهور، سفری امن و خاطره‌انگیز برای همه زائران رقم بخورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز