خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری مناقصه برای اسکوترها و دوچرخه‌های برقی به زودی

برگزاری مناقصه برای اسکوترها و دوچرخه‌های برقی به زودی
کد خبر : ۱۵۱۹۹۰۳

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به توضیحاتی درباره پارک حاشیه‌ای در برخی از مناطق شهر تهران گفت: مناقصه جدید برای بهره‌برداری از دوچرخه‌های اشتراکی برگزار شده و به زودی مناقصه‌ای برای استفاده از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های برقی برگزار خواهد شد.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تدوین طرح جامع ریلی شهر تهران گفت: سیستم طرح جامع ریلی شهر تهران مصوبه شورای عالی ترافیک کشور در اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شد، در این طرح ۱۱ خط مترو، خطوط اکسپرس و دو خط ریلی قطار سبک یا تراموا پیش‌بینی شده است. براساس این خطوط ریلی سیستم یکپارچه خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسی‌ها نیز برنامه‌ریزی می‌شود. این طرح توسط کارشناسان آماده شد و در شورای ترافیک تهران نیز ارائه شده و نواقصی داشت که در حال تکمیل آن هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: پایه این کار شبکه ریلی است براساس شبکه ریلی بقیه سیستم‌ها نیز هماهنگ می‌شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تصریح کرد: در پارک حاشیه‌ای خط‌کشی‌ها انجام می‌شود، تابلوگذاری شده و سیستم نرم‌افزاری نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود و شهروندان براساس اپلیکیشنی که برای این منظور آماده می‌شود، رزرو جای پارک را انجام می‌دهند. پارک حاشیه‌ای نیز در مصوبه شورای ترافیک تهران آمده است.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: از پارک حاشیه‌ای براساس این مصوبه در همه نقاط شهر نمی‌توان استفاده کرد در واقع در مناطقی مانند بزرگراه‌ها، نزدیک تقاطع‌ها، مکان‌های مسکونی که بیش از ۵۰ درصد مسکونی باشد، پارک حاشیه‌ای را نمی‌توان استفاده کرد بلکه پارک حاشیه‌ای بیشتر در مناطقی که دارای مراکز تجاری است و یا خیابان‌های شریانی هستند به جز بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد جانمایی این پارک‌های حاشیه‌ای در مصوبه شورای ترافیک تهران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در منطقه ۱ کار شروع شده است، در واقع در مناطقی که مصوبه شورای ترافیک دارند پارک حاشیه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع پارک حاشیه‌ای در دنیا برای توقف در زمان‌های کوتاه پیش‌بینی شده است. هزینه آن نیز خیلی نیست و برای همان خط کشی است در کنار خیابان و سیستمی که از آن بهره‌برداری می‌کند. با پلیس نیز هماهنگی‌های لازم برای این منظور در نظر گرفته شده است. این مدل در شهرهای بزرگ دنیا در حال اجرا است و ما نیز فقط باید ساماندهی آن را انجام دهیم. در شهر الان در همه مسیرها پارک می‌کنند و هیچ ساماندهی هم وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دوچرخه‌های اشتراکی گفت: قرارداد شرکت بی‌دود در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ تمام شده است. ما دوباره مناقصه‌ای در سازمان حمل و نقل ترافیک در سال ۱۴۰۲ برای این منظور برگزار کردیم و از تمام ارائه دهندگان خدمات دوچرخه نیز دعوت کردیم تا در این مناقصه حضور داشته باشند. الان یک پیمانکار جدید این مناقصه را برنده شده است و یک ماه است که کار آن ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پیمانکار نیز در حال اجرایی کردن قراردادش است. در کنار آن هم در حال برگزاری مناقصه قرارداد جدیدی هستیم برای ارائه خدمات توسط اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های برقی. الان اسناد مناقصه این موضوع نیز آماده شده است و برگزار خواهد شد. این کار با مدل جدید اقتصادی اجرا خواهد شد به طوریکه این مدل به صرفه باشد، چراکه وقتی شرکتی می‌آید که کار برایش صرفه اقتصادی نداشته باشد، شروع می‌کند به یارانه گرفتن بنابراین هزینه سفر اشتراکی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مناقصه جدید این کار توسط یک مشاور مدل اقتصادی آن بررسی شده است و یک شرکت جدید در این مناقصه برنده شده است و یک ماه است که کار به آن‌ها ابلاغ شده است و امیدورایم به زودی کار را به صورت گسترده انجام دهند.شرکت‌های دیگری که نیز وجود دارند، می‌توانند در مناقصات بعدی شرکت کرده و در صورت برنده شدن خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز