خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی استاندار تهران برای شکل‌گیری قرارگاه خدمت بمنظور کارآفرینی

اعلام آمادگی استاندار تهران برای شکل‌گیری قرارگاه خدمت بمنظور کارآفرینی
کد خبر : ۱۵۱۹۶۵۶

استاندار تهران از اعلام آمادگی برای تکمیل فرآیند و محتواسازی حول شکل‌گیری قرارگاه خدمت برای کارآفرینی خبر داد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد در جهت اهداف نورانی خدمت می‌کنند و ضروری است که نظام مسایل استان به سمع و نظرشان برسد.

به گزارش ایلنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری در نشست صمیمی با جمعی از مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد افزود: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان حامیان مردم در کنار و برای آنها نیز باید تلاش کنند که ایران را به عنوان یک تمدن اسلامی به رخ دنیا بکشند و اگر اهداف، اقدام و ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

استاندار تهران با اشاره به اینکه حاکمیت از آن مردم است، اظهار کرد: ضروری است که نظام مسایل استان تهران در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و درمانی برای سمن‌ها تشریح شود.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد، اساس شکل‌گیری زندگی اجتماعی هستند و زنجیره‌های اجتماعی با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته به سرمایه‌ای اجتماعی تبدیل می‌شوند که نظام می‌تواند به این سرمایه‌ها برای حفظ مردم به عنوان آورده‌های قابل اعتماد، تکیه کند.

استاندار تهران با بیان اینکه همگرایی ظرفیت‌ها و داشتن نگاه مثبت، منجر به جذب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: حضور شما در این عرصه نشان از ضرورت‌های تغییرپذیری دارد که باید در حوزه‌های اجتماعی و مردم نهاد مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

فخاری اضافه کرد: ضروری است که در تشکل استانداری تهران یک امنای حوزه اجتماعی از جریانات مردم نهاد تشکیل و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مسایل مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه نباید منتظر ماند تا دولت‌ها همه کارها را انجام دهند، افزود: تشکل‌ها با اهداف معنوی دور هم جمع می‌شوند و بسیاری از گروه‌ها وجود دارند که در فضاهایی خاموش، خدمات ارائه می‌دهند و شگفتی خلق می‌کنند.

به گفته وی، در این زمینه اگر برآوردهای مشخصی از میزان مشارکت بخش خصوصی داشته باشیم می‌توانیم نظام مسایل را مطرح کنیم و از ظرفیت‌های مردمی کمک بگیریم چرا که این دولت‌ها هستند که به تشکل‌های مردمی نیازمند هستند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه هدایت افکار عمومی یکی از وظایف تشکل‌های مردم نهاد است، گفت: مردم امورشان را به یکدیگر ارجاع می‌دهند و این جز با هدایت خدا و الگو از ائمه اطهار و بزرگان دین امکان پذیر نیست.

فخاری یادآور شد: یکی دیگر از نقش‌های تشکل‌های مردم نهاد، حوادث مردم شمول است چرا که این تشکل‌ها و سمن‌ها با توجه به حضور در اجتماع زودتر از دولت‌ها به جنب و جوش درمی‌آیند.

وی ادامه داد: حاکمیت از آن مردم است و بزرگترین قدرت متعلق به ملت است و جمهوری اسلامی ایران قدرتش را از مردم دریافت کرده و در همین راستا، نزدیکی و مجاورت مردم به حاکمیت برای رفع مشکلات یک الزام به حساب می‌آید.

استاندار تهران بر ضرورت مردم نهاد شدن الگوهای مردمی تاکید کرد و گفت: تمسک به قرآن، ائمه، حقانیت خدا و آموزه‌های دینی اساسی‌ترین عنصر برای هدایت رفتارهای اجتماعی محسوب شده و سبب می‌شوند هدفمند خدمت کنیم و رضایت خداوند سرلوحه ما باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز