خبرگزاری کار ایران

بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و خدماتی نمایشگاه شهر آفتاب به تصویب رسید

 بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و خدماتی نمایشگاه شهر آفتاب به تصویب رسید
کد خبر : ۱۵۱۳۹۸۰

همزمان با دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و خدماتی تعرفه ریالی و ارزی واگذاری فضاهای نمایشگاهی مجموعه آفتاب تهران از سال ۱۴۰۳» با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و خدماتی تعرفه ریالی و ارزی واگذاری فضاهای نمایشگاهی مجموعه آفتاب تهران از سال ۱۴۰۳» با بیان اینکه بر مبنای نرخ یورو محاسبه می شود، اظهار کرد: برای شرکت های ایرانی که واردکننده هستند، نرخ ریال محاسبه خواهد شد و شهرداری مجاز است نسبت به دریافت ۵۰ درصد از نرخ از صادرکنندگان نمونه اقدام کند.

وی افزود: شهرداری تهران موظف است ۲۵ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه را به عنوان حامی مالی در نظر بگیرد و همچنین مجاز است تا سقف پنج درصد از فضای نمایشگاه را بدون هزینه به سازمان ها، نهادها، وزارت خانه ها و مجموعه هایی از این قبیل اختصاص دهد.

 

آخوندی تأکید کرد: بر اساس این لایحه شهرداری تهران موظف است گزارش سالانه اقدامات را در این حوزه به شورا ارائه دهد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه تعرفه ها و مصوبات خوبی برای مجموعه آفتاب در طول این سه سال داشتیم، گفت: تلاش شد نمایشگاه ها به این مجموعه اختصاص یابد. برای مثال برای نمایشگاه کتاب که به سوله های بیشتری نیاز داشت و ما بودجه آن را اختصاص دادیم، نمایشگاه آفتاب این اقدام را انجام نداد و نمایشگاه کتاب به این مجموعه منتقل نشد.

 

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه اگر قرار است لایحه تعرفه ارائه شود در مردادماه مناسب نیست، اظهار کرد: چرا لوایح در ابتدای سال ارائه نمی شود و این تنها مورد نیست و می توان به نرخ سرویس مدارس نیز اشاره کرد و شهرداری باید هر طرح و لایحه ای را در زمان خودش ارائه دهد.

وی با اعلام اینکه بخش هایی که اقدامات اقتصادی انجام می دهند و می خواهند در نمایشگاه حضور داشته باشند باید تعرفه داشته باشند، یادآور شد: قیمت های نمایشگاه آفتاب نسبت به نمایشگاه بین المللی بسیار کمتر است و باید برای حفظ رقابت، قیمت ها افزایش یابد.

جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورا نیز با تأکید بر اینکه ما هم اصرار داریم که نمایشگاه ها از تهران خارج و به مجموعه آفتاب منتقل شوند و هم انتظار تکمیل آن را داریم، تصریح کرد: عملکرد شهرداری در حد بضاعت خود در انتقال نمایشگاه ها مناسب بوده است. برای تکمیل نمایشگاه نیز به بودجه دو هزار میلیارد تومانی نیاز است و اگر این اقدام انجام شود، تمام نمایشگاه ها به صورت تمام و کمال به شهر آفتاب انتقال خواهد یافت.

 

 

وی افزود: می توان از بخش خصوصی برای تکمیل مجموعه آفتاب دعوت کرد تا بتوان انتظار داشت تمام نمایشگاه ها به مجموعه آفتاب منتقل شود.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تأکید بر اینکه انتخاب یورو برای شرکت کنندگان خارجی باید تابع مقررات بالادستی باشد، گفت: مصوبه سران بریکس باید در مصوبه ما مورد توجه قرار بگیرد و رعایت شود.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز با بیان اینکه ما در مردادماه در مورد نرخ گذاری صحبت می کنیم و این معنایی ندارد، گفت: هرچیزی تاریخی دارد. من خواهش می کنم شأن شورا را در این موارد رعایت کنیم. سوال ما این است که قراردادهایی که منعقد شده مربوط به نرخ سال قبل است یا امسال؟

وی ادامه داد: قانون گذار تاریخ در نظر گرفته و باید در دی ماه انجام می شد و امروز هفت ماه گذشته است. کمیسیون ها شبانه روز کار می کنند تا اقدامات سر روز و ساعت انجام شود و مصوبات به فرمانداری ارسال شود. این روال، روال غلطی است که ما آن را باب می کنیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه بهای خدمات باید در دی ماه تصویب شود و این موضوع اجاره بهاست، گفت: این نرخ قبل از پایان سال قبل تعیین شده اما اینکه شهرداری چرا دیر لایحه را به شورا ارسال کرده، نمی دانیم.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب به معنای واقعی دو سال است، اظهار کرد: پیش از این اعتمادی نسبت به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب می تواند رقیب نمایشگاه بین المللی باشد، وجود نداشت و بانک شهر هم نمایشگاه را قبول نمی کرد.

وی افزود: در سال قبل ۴۰ نمایشگاه و امروز ۶۰ عنوان نمایشگاه را پیشنهاد دادیم و در حال حاضر ۲۰ نمایشگاه در نوبت هستند و ما ظرفیت نداریم. تأسیس نمایشگاه به سال ۹۵ برمی گردد اما عملکرد آن مربوط به دو سال پیش است.

تقدسی نژاد با بیان اینکه اختیار تعرفه گذاری با هیئت مدیره و مدیرعامل است، یادآور شد: هیچ روند و شرایط مشخصی برای تعرفه گذاری وجود نداشت و بنده برای اینکه اقدام نظارتی اتفاق افتاده باشد، هیئت کارشناسی در نظر گرفتیم تا اعداد را مشخص کنند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه شورا اعلام کرد که باید تعرفه ها در شورا تصویب شود، ما هیئت کارشناسی را تشکیل دادیم و در انتهای سال قبل ناچار شدیم قراردادها را به متقاضیان منعقد کنیم و نمی توانستند منتظر باشند که ما در مردادماه تعرفه گذاری را انجام دهیم؛ لذا تعرفه ها بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری انجام شد.

تقدسی نژاد با بیان اینکه تعرفه ها بر اساس نرخ دلار و یورو دریافت می شود، تصریح کرد: مجری اعدادی را از سایت ها دریافت می کند و با چند برابر قیمت به متقاضیان واگذار می کند. ما برای اولین بار قیمت نهایی را مشخص کرده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: قرار بود سال قبل ۳۶ هزار متر مربع به فضای نمایشگاه اضافه کنیم و تبصره ۲۰ و بودجه غیرنقد در نظر گرفته شد اما این موضوع مشمول زمان شده و ما فاقد اعتبار نمی توانیم ساخت و ساز را دنبال کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب با بیان اینکه اعداد بر اساس دوره مشخص شده است، تصریح کرد: ارقام روزانه نیست و تمام نرخ ها بر اساس توضیحاتی که ارائه شده، دوره ای است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نفت و کتاب توسط مجموعه های دولتی برگزار می شود، اظهار کرد:بعضاً برخی دستگاه ها می خواهند عملکرد خود را ارائه دهند که چندان عملکرد نمایشگاهی ندارد. برای این موضوع تخفیف هایی در نظر گرفتیم.

گفتنی است لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و خدماتی تعرفه ریالی و ارزی واگذاری فضاهای نمایشگاهی مجموعه آفتاب تهران از سال ۱۴۰۳»  با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز