خبرگزاری کار ایران

سردار حسینی خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی تخلفات از زمان اعمال افزایش جریمه

کاهش ۱۹ درصدی تخلفات از زمان اعمال افزایش جریمه
کد خبر : ۱۵۱۳۹۴۸

رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۹ درصدی تخلفات از زمان اعمال افزایش جریمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۳ با لطف خداوند تعالی و تلاشی که همکاران بنده داشتند در سه ماهه ابتدای سال جاری براساس آخرین آمار پزشکی قانونی ۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته معادل ۳۹۵ کاهش جانباختگان را داشته ایم.

وی ادامه داد: در طول سه ماهه اقدامات خوبی اتقاق افتاده، اگرچه شاهد افزایش مولفه های تاثیرگذار مانند افزایش تعداد خودرو و افزایش تعداد گواهی نامه هستیم اما اقدامات موثر و تاثیرگذاری نیز درخصوص کاهش حوادث اتفاق افتاده است.

او درباره نقل و انتقال خودرو گفت: با اقدامات موثر در کشور صف های طولانی در این زمینه نداریم. معطلی هر فرد در مراکز تعویض پلاک چیزی حدود یک ساعت و نیم بود اما امروز فرایند تعویض از شروع تا پایان به کمتر از سی دقیقه کاهش پیدا کرده است. از ۲۳ تیرماه نرخ جدید جریمه ها اعمال شد و این جریمه های جدید از قبل عید مطرح بود و اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفته است.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: افزایش جریمه ها در کاهش تخلفات تاثیر چشم‌گیری داشته است هرچند از ابتدای سال اعمال قانون نشده بود از ۲۳ تیرماه که جرایم جدید اعمال شده نیز میزان اعمال قانون ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بحث بالابردن نرخ جرم می تواند در کاهش تخلفات موثر باشد. ۵۸ درصد جریمه ها در معابر شهری و ۴۲ درصد در جاده بوده است.

او افزود: کد جریمه ها در گذشته ۱۹۱ مورد بود که ۸ بند آن حذف شده و کد جریمه کاهش پیدا کرده است. از بیست اسفند تا بیست فروردین جریمه با احتساب یک سوم بیشتر اعمال می شود.

سردار حسینی گفت: از امروز طرح ترافیکی اربعین شروع شده است و اعزام نیروهای کمکی از ۱۹ مرداد خواهد بود. در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای شش گانه تردد کردند که برای امسال پیش بینی می شود این عدد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته باشد برخلاف سایر ایام باتوجه به کمبود و محدودیت وسایل نقلیه عمومی توصیه می کنیم که هموطنان عزیز با لحاظ الزامات از وسایل شخصی استفاده کنند البته ثبت نام در سامانه سماح می تواند به ما در انجام ماموریت‌های مان کمک کند.

وی ادامه داد: در طول ایان اربعین سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان نسبت به سال قبل از آن بوده ایم.

وی با هشدار به مراکز و بخش های تجاری که با نام و نشان ها وسایل نقلیه به ویژه موتور سیکلت در سطح شهر تردد می کنند  ادامه داد: این بخش ها و مراکز نمی توانند از بار مسیولیت خارج شوند و اعلام کنند که صرفا یک پلتفرم هستند و مسئولیتی ندارند. یکی از برنامه های جدی ما برای امسال این است که تمام بخش هایی که به عنوان بخش تجاری امکاناتی را در اختیار دیگران قرار می دهند و این افراد با استفاده از لوگو و نشان این شرکت‌ها فعالیتهایی را انجام می دهند این سازمان‌ها و مراکز تجاری باید پاسخگو مسئولیت‌های اجتماعی و قانونی  خودشان باشند.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت جدید این است که در انتخاب وزرایی که می توانند نقش،کلیدی در ساماندهی موضوعات ترافیکی و سوانح ترافیکی داشته باشند دقت لازم را داشته باشند. امیدواریم در دولت چهاردهم اهتمام ویژه در بحث ساماندهی موضوعات ترافیکی در کشور وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه پلیس باید اگر تخلفی را دید جریمه کند، گفت: امروز در همه کشورهای توسعه یافته رفتارهای رانندگی افراد براساس سامانه ها کنترل می شود.

وی گفت: شماره گذاری در درب منزل برای گروه‌های خاص جانبازان، معلولان و سالمندان در حال انجام است.

وی درباره طرح همیاران پلیس گفت: این کار یکی از اقدامات موثر پلیس بود که مقداری کمرنگ شده بود و الان در حال احیای آن به شکل جدید هستیم.  

وی ادامه داد: سطح قابل توجهی از دوربین ها در سطح شهر تهران ایراداتی دارد که تلاش می کنیم که این ایرادات رفع شود.

وی درباره کمین نیروها گفت: تدبیر سازمان و دستور فرمانده کل این است که ما چیزی به عنوان کمین نداشته باشیم.  ما باید در این زمینه به یک ادبیات مشترک برسیم که منظور از این واژه ها چیست. هدف ما جریمه نیست بلکه پیشگیری است.

سردار حسینی درباره کشف حجاب گفت: همه یگان ها در این زمینه ماموریت دارند و به آن‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز