خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

توضیح درباره شهریه مدارس غیردولتی منتخب در جشنواره آفرینو

توضیح درباره شهریه مدارس غیردولتی منتخب در جشنواره آفرینو
کد خبر : ۱۵۱۲۶۸۱

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: رتبه بندی مدارس غیردولتی منتخب در جشنواره آفرینو بر شهریه آنها تاثیر خواهد گذاشت و متناسب با رتبه، شهریه از این پس ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در خصوص جشنواره ملى آفرینو گفت: این جشنواره در جهت شناسایى خلاقیت هاى مدارس غیردولتى و ترویج این خلاقیت ها در سایر مدارس کشور است.

محمود زاده افزود: این جشنواره براى اولین بار در حال اجراست و حدود ٢٠ درصد مدارس غیر دولتى در آن شرکت کردند. نزدیک به ۶۲۰۰ طرح از سراسر کشور از طریق سامانه ارسال شد و ۳۶۳۶ مدرسه در فراخوان شرکت کردند. در حوزه مناطق نیز حدود ۳۷۰ مدرسه در این جشنواره حضور داشتند.

او درباره نحوه انتخاب طرح های برتر در این جشنواره توضیح داد: ۱۲ شاخص برای امتیازدهی تعیین شده است. در استان های مختلف حداقل ۱۵۰ امتیاز و در سطح کشوری حداقل ۱۶۰ امتیاز باید کسب می کردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری راه پیدا کردند، در مراحل بعدی ۲۰ طرح منتخب شده اند که از بین آنها ۶ طرح در اختتامیه تقدیر خواهد شد.

او افزود: مدارسی که به اختتامیه جشنواره راه پیدا کردند، در وهله اول آن مدرسه تشویق مى شود و تسهیلات ویژه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در پاسخ به این سوال که آیا مدارسی که حائز رتبه در این جشنواره می شوند تاثیری در شهریه آنها خواهد گذاشت؟ گفت: می توان گفت این رتبه بندی بر شهریه این مدارس تاثیر خواهد گذاشت و متناسب با رتبه، شهریه از این پس ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد اکثر استان ها در این جشنواره حضور داشتند که بیشترین طرح ها متعلق به استان البرز با ۷۱۶ طرح بود. کمترین طرح ها مربوط به استان های اردبیل و ایلام است که با حدود ۲۶ تا ۲۷ طرح در این جشنواره شرکت کردند.

وی عنوان کرد: تمامی استان ها در این جشنواره حضور داشتند که بیشترین طرح ها متعلق به استان البرز با ۷۱۶ طرح بود. کمترین طرح ها مربوط به استان های اردبیل و ایلام است که با حدود ۲۶ تا ۲۷ طرح در این جشنواره شرکت کردند.

او تصریح کرد:۲۰ طرح منتخب از استان های اصفهان، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، شهر تهران، فارس، کرمان و هرمزگان است.در حال داوری این ۲۰ طرح هستیم و هنوز مشخص نیست که ۶ طرح منتخب در اختتامیه جشنواره از کدام استان ها خواهند بود.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا منتخبین این جشنواره از مدارس برند غیر دولتی هستند؟ گفت: متاسفانه مدارس برند غیردولتی کمتر به این جشنواره ورود کرده اند. شاید یکی از دلایل آنها این است که نمی خواهند سایر مدارس از ابتکارات و خلاقیت ها آنها استفاده کنند. می توان این امر را نقطه ضعف این جشنواره در نظر گرفت، البته ما در تلاشیم که با همکاری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشان ابتکار به مدارسی که خلاقیت خاصی دارند، داده شود تا تنها مخصوص همان مدرسه باشد و دیگران اگر استفاده می کنند با نام همان مدرسه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز