خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی

رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی
کد خبر : ۱۵۱۲۱۰۲

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا از رفع تصرف ۴۷۵ هکتار اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "رضا بنی اسدی فر"؛ اظهار داشت: با هدف جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح کشور، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در سه ماهه سال جاری، 475 هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان، با هوشیاری و تلاش کارکنان یگان حفاظت اراضی این استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.

سردار بنی اسدی فر گفت: بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای 94 فقره حکم قطعی قضائی و 280 مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضائی در مجموع 185 هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع ‌و قمع و خلع ید آن اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از سال 1400 تا 1402 نیز ??? هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف فوری شده است که از این میزان 116 هکتار در سال 1400 ، 117 هکتار در سال 1401 و 56 هکتار در سال 1402 بوده است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

به گزارش پلیس، فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به ارسال 2 هزار و 705 مورد اخبار مردمی در نیمه تیر ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر کشور به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز