خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

شناسایی ۵ نفر در لرستان به اتهام آتش‌ زدن عمدی مراتع

شناسایی ۵ نفر در لرستان به اتهام آتش‌ زدن عمدی مراتع
کد خبر : ۱۵۱۰۱۷۰

سخنگوی سازمان مدیریت بحران از شناسایی ۵ نفر در استان لرستان به اتهام آتش‌ زدن عمدی مراتع خبر داد.

«حسین ظفری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها گفت: در روزهای اخیر آتش‌سوزی گسترده به معنای آتش‌سوزی بحرانی نداریم و بیشتر آتش‌سوزی‌ها در حال حاضر به صورت لکه‌ای است.

وی ادامه داد: هر روز نقاط مختلفی از کشور به ویژه در مناطق زاگرس و غرب کشور در مراتع و جنگل‌ها آتش سوزی داریم که به سرعت خاموش می‌شود. در روز گذشته ما آتش‌سوزی در کرمانشاه را داشتیم و بخش‌هایی از لرستان و بخش‌هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دچار حریق شده بودند که پس از ۲۴ ساعت اطفای حریق صورت گرفت.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی که به معنای آتش‌سوزی گسترده و بحرانی باشد به ما گزارش نشده است و آتش سوزی در استان‌های مختلف در حجم کوچک و کم است و استان مربوطه برای اطفاء اقدام کرده و با کمک سازمان منابع طبیعی و یگان‌های مردمی آتش را خاموش می‌کنند.

ظفری تصریح کرد: اگر آتش‌سوزی گسترده شود طبیعتا به سازمان مدیریت بحران اطلاع داده می‌شود و ما نیز یگان‌های ویژه اطفای حریق هوایی را فعال می‌کنیم اما تاکنون گزارشی از استان‌ها برای اینکه آتش‌سوزی گسترده دارند به ما گزارش نشده است. امیدواریم که اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سازمان مدیریت بحران به استانداری‌ها اعلام کرده بود که اگر آتش‌سوزی عمدی باشد به فوریت در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده و رسیدگی شود، تاکنون موردی از آتش‌سوزی عمدی داشته‌ایم، گفت: در استان لرستان چند مورد گزارش داشته‌ایم که آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است و گزارشی که در انتهای هفته آینده از این استان دریافت کرده‌ایم، این بوده است که ۵ نفر در استان لرستان شناسایی شده‌اند که اقدام به آتش‌سوزی عمدی کرده و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: در سایر نقاط کشور عمدتا آتش‌سوزی‌هایی که اتفاق می‌افتد با عامل انسانی اما سهوی بوده است و آتش‌سوزی عمدی در سایر نقاط کشور شناسایی نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز